Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Je ráno a vcházíte do práce, kde budete celý den trávit se všemi svými kolegy v jedné místnosti. Někdo zásadně nepoužívá deodorant, jiný se celé dopoledne hlasitě baví po telefonu s novou přítelkyní a do toho za zády jako smrt obchází nasupený šéf...

Práce v open space: rady, jak se v něm nezbláznit

V kanceláři
zdroj: isifa.com V kanceláři
aktualizováno 02.04.2014, 00:00 | 02.04.2014, 00:00 | Doma.cz/trm

Je ráno a vcházíte do práce, kde budete celý den trávit se všemi svými kolegy v jedné místnosti. Někdo zásadně nepoužívá deodorant, jiný se celé dopoledne hlasitě baví po telefonu s novou přítelkyní a do toho za zády jako smrt obchází nasupený šéf. Takové prostředí dokáže položit i ty největší drsňáky.

Přinášíme pár rad, jak udělat práci v otevřené kanceláři snesitelnější.

 

Co dělat, když prostředí připomíná fotbalovou tribunu


Pokud pracujete ve společnosti, kde je nutné často telefonovat, může se stát, že budete z práce odcházet s pískáním v uších a s pohledem člověka, který už nemá co ztratit. I když se situace může zdát neřešitelná, existují způsoby, jak se s ní vypořádat. „V jedné společnosti se podařilo telefonování vyřešit stavbou speciálních sádrokartonových kruhových budek, které byly po celé firmě všem na dosah a současně oživovaly interiér tvarem i barvou,“ popisuje Jaromír Popek ze společnosti U1, která se zabývá návrhy a realizací komerčních a kancelářských interiérů.


Důležité je podle Popka také celkové uspořádání místnosti. Pokud se potřebujete soustředit na práci a sedíte hned vedle tiskárny, která se celý den nezastaví, bude potřeba pohovořit s nadřízenými, nasadit diplomacii a blýsknout se i vlastní invencí. K tomu, aby byla v prostoru ideální akustika, je vhodné volit nehladké povrchy nábytku, koberec a protihlukové stropní podhledy. „Oproti rovným hladkým povrchům rozkládají ty nehladké zvukové vlny, které se pak do prostoru odrážejí v menší síle, a výsledný hluk tlumí,“ dodává Popek.

 


Těžko na pracovišti, lehce v jídelně


Buďte ohleduplní k sobě i k ostatním a odpočiňte si v klidném prostředí u dobrého jídla, i když máte pocit, že nic nestíháte Najít si čas na oběd či svačinu totiž patří k základům efektivní práce. Hlavní pravidlo zní: nejezte u pracovního stolu! Jednak mohou libé i nelibé vůně dráždit čich vašich kolegů, navíc ale kromě drobků v klávesnici riskujete i zdravotní obtíže. „Stravování u pracovního stolu je zlozvyk, který má ke zdravému životnímu stylu hodně daleko. Na jídlo potřebujeme mít klid, který zaručí správné trávení. Pokud se na jídlo navíc nesoustředíme, máme tendenci jíst větší porce, což může vést k problémům s váhou,“ varuje Katarína Jirková, odbornice na zdravý životní styl z Institutu redukce a prevence nadváhy kompliment.


Do každé společnosti tak patří jídelna, ve které se mohou zaměstnanci v klidu najíst. „Ta by měla být v kancelářích stejně jako doma srdcem celého prostoru. Klientům doporučujeme její volnější pojetí, aby se v ní zaměstnanci cítili dobře a brali ji také jako neformální místo setkávání,“ vysvětluje Popek. Je tedy důležité, abyste v jídelně opravdu jedli. Telefon nechte v klidu ležet na stole, práce nikam neuteče.


Kancelář jak klícka aneb v práci se musíte cítit dobře


Důležitý je i prostor, ve kterém pracujete. Ačkoli si to mnohdy neuvědomujeme, barvy významně ovlivňují naši náladu. Šedá je barva vězeňské cely, vy ale v práci nejste za trest. „Při výběru barev je vhodné nechat si poradit, do kterých místností se hodí jaké kombinace, a propojit je do harmonického celku i s korporátními barvami,“ dodává Popek.


Když už máte vyladěný interiér, je potřeba si své pracovní místo také trochu zútulnit. Hrnek s nápisem „Nejlepší táta na světě“ a fotografie z dovolené v Chorvatsku vám sice připomenou šťastné chvíle s nejbližšími, ale ani s osobními věcmi bychom to neměli přehánět. Ideálním řešením je zasadit tyto maličkosti do jednotného celku, který bude podporovat harmonický vzhled celé kanceláře. S tímto může pomoci i zaměstnavatel. „Jedná se o zdánlivé maličkosti, které moc nestojí, ale zaměstnancům dají najevo, že jsou pro firmu důležití. Například jednotné rámečky na fotografie na každém stole či závěsné řasy, jež opticky rozdělí místnost a na které lze věšet fotky ze společných firemních akcí,“ radí Jaromír Popek.

 
1 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Ke článku nejsou žádné komentáře