Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlásit »  |  Registrace »

Přemýšlíte o miminku nebo už se o něj dokonce snažíte a ráda byste věděla, jak můžete zvýšit šance na otěhotnění? Přinášíme pět základních a osvědčených oblastí, na které byste se měla zaměřit.

5 důležitých tipů, jak pomoci otěhotnění

Těhotná
zdroj: Getty Images Těhotná
aktualizováno 16.07.2019, 00:00 | 16.07.2019, 00:00 | Krásná.cz

Přemýšlíte o miminku nebo už se o něj dokonce snažíte a ráda byste věděla, jak můžete zvýšit šance na otěhotnění? Přinášíme pět základních a osvědčených oblastí, na které byste se měla zaměřit.

Co je rozhodně nejdůležitější, je nebrat cestu za otěhotněním jako povinnost, neboť to může mít neblahý vliv na váš vztah. Věřte, že tělo si početí samo načasuje, až se bude cítit silné a připravené. Zkuste to proto bez hádek, stresu a násilí, ale spíše zaměřením se na vlastní nitro, harmonii a pohodu.


Zkuste potraviny plodnosti


Nejen v průběhu těhotenství, ale právě už během snah o otěhotnění hraje významnou roli životní styl. V prvé řadě je vhodné přestat kouřit a omezit alkohol a kávu. Vyhýbat byste se měla také uzeninám, smaženým jídlům, polotovarům, cukrovinkám nebo sladkým limonádám. Vaše strava celkově by měla být vyvážená, pestrá a čerstvá. Mezi desítku tzv. potravin plodnosti patří mléčné výrobky, bílkoviny nabité železem (krůtí, kuřecí, hovězí maso), složené sacharidy (celozrnné pečivo, fazole, zelenina), tučné ryby, sladké brambory, lesní plody, avokádo, ústřice, chilli a česnek. Naordinujte je nejen sami sobě, ale i svému partnerovi.

 


Doplňte jídelníček nezbytnou kyselinou listovou


Součástí vašeho jídelníčku by měly být bezpochyby vitamíny, o nichž se můžete poradit i se svým lékařem. V dostatečné míře byste měla svůj organismus zásobit kyselinou listovou, kterou v přirozené formě najdete například v zelenině jako je špenát, brokolice, růžičková kapusta, chřest nebo zelí. Příjem kyseliny listové je však třeba v období před početím navýšit na dvoj- až trojnásobek, pro doplnění je proto vhodné sáhnout po doplňcích stravy (např. GS Mamavit, Elasti-Q, Naturvita). Kyselina listová v přirozeném stavu snižuje rizika vývojových vad miminka, předčasného porodu, nízké porodní váhy či potratu.

 


Pohybem k ideální váze


Pravidelný pohyb je základem zdravého životního stylu obecně, a proto byste ho neměla opomínat ani během snahy o otěhotnění. Pokud trpíte nadváhou nebo naopak podváhou, šanci na otěhotnění zvýšíte i tím, že se dostanete na svou ideální váhu, kterou lze orientačně vypočítat například pomocí indexu BMI. Nadváha či podváha totiž může jednak pravděpodobnost otěhotnění snížit, jednak mohou v těhotenství hrozit určité komplikace (např. cukrovka, vysoký krevní tlak). Pohyb by měl být komplexní, zaměřený na celé tělo, včetně problematického vnitřního, tzv. viscerálního tuku. Zkuste kruhový trénink, běh, jógu nebo cvičení s vlastní vahou.


Babské rady aneb bylinky by neměly chybět


Stejně jako babské rady by neměly chybět ani bylinky. Ženy již od pradávna používaly bylinky pro úpravu hormonální hladiny v těle, prokrvení orgánů či stimulu pohlavních orgánů. Na všechny ženské problémy včetně neplodnosti je nejlepší jednoznačně kontryhel. Mezi další „ženské“ bylinky patří maliník, meduňka, heřmánek nebo šalvěj, která je podobná ženským hormonům. Vyzkoušejte je ve formě čajů – na výběr je celá řada osvědčených bylinkových směsí.


Jednou ze základních rad je také počítání, respektive držení se tzv. plodných dnů. Často se hovoří také o polohách při nebo po styku, které usnadňují početí, jako například opřít si po styku nohy o stěnu nebo udělat svíčku. Obdobné polohy by údajně měly spermiím usnadnit cestu k cíli, ovšem nic takového není vědecky dokázáno. Praktičtějším a hlavně příjemnějším doporučením tak je milovat se s chutí a dopřávat si časté vyvrcholení, jelikož díky stahům dělohy a pochvy spermiím usnadníte cestu spíš. Navíc cesta té „vítězné“ může trvat až do druhého dne.


Během snažení byste se vy i váš partner měli vyhýbat horkým koupelím, nebo je alespoň omezit. Neprospívají ovulaci ani tvorbě spermií. Vhodné je omezit také lubrikanty, kdy i ty bez spermicidní složky mohou mít na pohyb spermií vliv.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Deset věcí, které byste měly udělat, když se vám nedaří otěhotnět
6 signálů, že jste připravené mít miminko
Jste těhotná? TĚMTO POKRMŮM se obloukem vyhněte


Za všechno může stres


Stres je v současné době označován jako viník celé řady neduhů a nemocí, a to zcela oprávněně. Při stresových situacích se do krevního oběhu vyplavují stresové hormony, které mají vliv na naše chování i tělesné pochody, včetně snahy o otěhotnění. Nepřátelské stresové hormony mohou zablokovat menstruaci i ovulaci a mohou ovlivnit pohyblivost vejcovodů, prokrvení dělohy i proces zahnízdění vajíčka v děloze. Jednoduše buďte v klidu a uvolněná, čemuž můžete pomoci například cvičením jógy, meditací, akupunkturou nebo i občasnou masáží či tancem. Naopak oba dva (tedy i partner) zapomeňte na uvolňování se pomocí alkoholu, obzvlášť tvrdého.


Obecně byste se však na otěhotnění neměla příliš upínat, orientujte se spíše na váš vztah, užívejte si života a dbejte celkově na to, aby miminko přišlo do zdravého, čistého a silného těla i partnerství. „Přehnaná snaha“ totiž nesvědčí ani vztahu, kdy se hovory partnerů točí pouze kolem tématu početí a milostný akt se stává spíše povinností, ale ani vaší psychice v případě, že se dvě vytoužené čárky na testu stále ne a ne dostavit. Proto ve snaze zvolněte a věřte, že vše přijde v pravý čas.

 
0 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Ke článku nejsou žádné komentáře