Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlásit »  |  Registrace »

Saháte kvůli uklidnění po čokoládě, kávě nebo alkoholu? Pomůžeme vám to změnit.

10 potravin, které zaženou stres, aniž byste přibrali

zajídání stresu 4
zdroj: Thinkstockphotos zajídání stresu 4
aktualizováno 18.11.2014, 00:46 | 18.11.2014, 00:46 | doma.cz/raw

Saháte kvůli uklidnění po čokoládě, kávě nebo alkoholu? Pomůžeme vám to změnit.

Příliš mnoho cukru, tuku nebo kofeinu. Tak by se dal shrnout popis pochoutek, kterými se spousta lidí snaží zmírnit stres a zahnat napětí. Nejenže fungují jen nakrátko, mnohé z nich jsou navíc vyloženě nezdravé a škodí naší linii. 

 


Přinášíme vám několik více či méně neobvyklých typů na jídla, která jsou zdravými alternativami nevhodných pochoutek. Zkuste, jak dokáží změnit vaši náladu.

 

1. Ovesná kaše
Je pravda, že sacharidy mohou mít uvolňující účinek. Ale nemusíte kvůli tomu sahat po kusu čokolády. Protože nejlepší jsou cukry, které uvolňují energii postupně – ovesná kaše tenhle požadavek splňuje, proto si je dejte k snídani. Uklidní vaši psychiku a povzbudí mysl na celé dopoledne.

 

 


2. Celozrnné toasty
Také celozrnné pečivo tvoří komplexní sacharidy, které mohou pomoci zlepšit váš celkový pocit pohody. Tyto potraviny pomáhají zvýšit produkci hormonu serotoninu v těle, což je přenašeč vzruchů mezi neurony, který má uklidňující účinek. Navíc je ve vůni čerstvých toastů něco úžasného, proto si klidně občas nějaký dejte jako svačinu během dne a potřete si ho medem.

 


3. Pražená kukuřice
Sladkosti a sladké občerstvení způsobí velké výkyvy hladiny krevního cukru, což se pak projeví i na výkyvech vaší nálady. Občerstvení bohaté na složité sacharidy má opačný účinek. Popcorn sice také sníte za chvilku, ale uklidňující účinek trvá dlouho. Jen se vyhněte příliš slaným, máslovým nebo sladkým příchutím. 

 


4. Čočka
Tahle luštěnina pomáhá vašemu tělu bojovat s negativními účinky stresu a uklidňuje vaše nervy. Vyzkoušejte čočku různých barev, každou v jiném receptu – zelenou si dejte k masu, červenou v některém pikantním asijském jídle a tak dále. 

 

 
5. Mandle, kešu a para ořechy
Mandle i kešu obsahují hodně tryptofanu. Hrst mandlí a rozinkami poslouží jako chutné občerstvení, případně si rozsekejte pár mandlí do müsli spolu s nastrouhaným jablkem. Kešu jsou skvělé do orientálních pokrmů nebo si je dejte jen tak. Para ořechy dodají vašemu tělu selen, jehož nedostatek prokazatelně zhoršuje náladu a přispívá k pocitům úzkosti.

 


6. Řeřicha
Vitamin B6 je nezbytný pro přeměnu tryptofanu na serotonin, navíc působí jako přírodní antidepresivum. Řeřicha je dobrým zdrojem vitaminu B6. Použijte ji místo salátu do sendviče.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Fungují přípravky na hubnutí? Víme, které ano a které ne!

Co jíst na podzim, abyste nepřibrali a přitom se zahřáli

Detoxikační dieta nastartuje hubnutí, zkuste ji na víkend či na týden!

 
7. Borůvky
Během období stresu vaše tělo spotřebovává vitamín C mnohem rychleji a borůvky, včetně mražených, jsou jeho dobrým zdrojem. Dejte si je na lívance, do müsli k snídani, přihoďte je do jogurtu a podobně.

 


8. Tvaroh
Není moc kalorický, obsah dost bílkovin a vápníku. To je tvaroh, který je i proto ideální sytivou svačinou, zvláště když ho doplníte například čerstvým ovocem. Dejte si ho jako lehkou odpolední svačinu, dodá vám energii a povzbudí vás po zbytek pracovní doby.

 

 

ČTĚTE TAKÉ:

Jak předejít stresu během všedních dnů?
Nauč se zahánět stres jinak než jídlem
Tohle udělá stres s tvojí pletí


9. Levandule
Levandule patří mezi léčivky, které tlumí stres a nervozitu a napomáhají zdravému spánku. Je to možná neobvyklé, ale levandule se dá při vaření používat podobně jako rozmarýn – dodává chuť například jehněčí pečeni, bramborám i chlebu. Čaj z čerstvé levandule a lžičkou medu je překvapivě lahodný. 

 


10. Heřmánkový čaj
Kofein vás sice na chvíli povzbudí, ale jeho účinek brzy pomine a o to unavenější a ospalejší budete. Zkuste se kofeinu vyhýbat úplně, pokud vás občas přepadají úzkostné pocity, protože tahle látka je zhoršuje. Místo toho si dopřejte uklidňující bylinné čaje, jako je třeba heřmánek, který vám pomůže uvolnit před spaním. Na nervy si můžete uvařit také čaj z meduňky.

 
56 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Ke článku nejsou žádné komentáře