Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlásit »  |  Registrace »

Naříkáte, že kila nejdou dolu, ale naopak nahoru? Pokud nesvačíte, nebo svačíte špatně, nemůžete se divit! Víme, jak napravit nejčastější chyby a co vzít s sebou do kanceláře, nebo na cesty.

7 nejlepších dietních svačin: Co vzít s sebou do práce

Dieta
zdroj: Thinkstockphotos Dieta
aktualizováno 20.02.2013, 05:38 | 20.02.2013, 05:34 | doma.cz/ina

Naříkáte, že kila nejdou dolu, ale naopak nahoru? Pokud nesvačíte, nebo svačíte špatně, nemůžete se divit! Víme, jak napravit nejčastější chyby a co vzít s sebou do kanceláře, nebo na cesty.

Jsou to právě svačiny, které hrají důležitou roli při shazování přebytečných kil. Bohužel se na ně často zapomíná. Dopolední svačina by u dospělých, stejně jako u dětí, měla pokrýt asi 10 až 15 % denního energetického příjmu, což ve skutečnosti příliš nedodržujeme. Buď svačinu (a často i snídani) přeskočíme, nebo sáhneme po nekvalitní pochoutce - brambůrky z automatu, čokoládová tyčinka nebo velké sladké latte nezaručí příliv dlouhotrvajících sil, leda spoustu tukových polštářů. Co s tím?

 

Řešení se samozřejmě dá najít. Cukru ani tuku se nemusíte úplně vyhýbat, právě první půlka dne je pro jejich příjem vhodnější, neboť má tělo dost času je spálit. Optimální svačinkou je třeba plátek vícezrnného chleba namazaný tvarohovou pomazánkou a obložený šunkou. Uzenina by měla mít vysoký obsah masa a obzvlášť pokud máte sedavé zaměstnání, hlídejte obsah tuků. K tomu si podle chuti a sezóny dopřejte šťavnatou broskev, několik švestek nebo jablko a máte vystaráno – podobná kombinace vám zaručí dostatek bílkovin, sacharidů i vlákniny pro dobré trávení.

 

Pro odpolední přesnídávku platí podobná pravidla jako pro dopolední, s tím rozdílem, že je vhodnější omezit rychlé sacharidy. Místo sladkého ovoce raději salát a malý krajíček chleba. Chybu ale neuděláte ani s trochou celozrnného kuskusu se zeleninou a trochou oblíbeného olivového oleje, nasekaných čerstvých bylinek, případně citronové šťávy.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Julie (36) shodila 10 kilo a zpevnila bříško: 5 nejlepších cviků na sexy pas!

Tuk na krku, obličeji, lýtkách či na rukou: Zbavte se ho!

Martina (38): Začala vařit jinak a 35 kilo je dole

 

Máte pocit, že nemáte dost energie, přitom tloustnete? I když vám připadá, že se na oběd najíte dost, vaše tělo má možná kvůli nárazovému přecpávání pocit, že ve skutečnosti hladovíte a všechno pro jistotu ukládáte. Navečer pak vyluxujete lednici, jako byste celý den neměli ani sousto. Zkuste si dát trochu práce se svačinami a uvidíte, o co snadněji pak sladkým hříchům a přehnaným porcím odoláte.

 


Co s sebou do kanceláře?

 

Existuje spoustu zdravých a dietních svačin, které se přesto do práce nehodí. Na brokolici, kedlubnu, kapustu, jídla s česnekem, nebo fazolkami raději zapomeňte. Tato jídla jsou poněkud cítit, i když jednotlivé potraviny jsou obsaženy jen v malé míře, vaše kancelář by rázem připomínala nepříliš voňavou kuchyni. Naopak však existuje naštěstí dost jídel, která můžete jíst kdekoliv bez sebemenšího strachu z ohlížení vašich kolegů.

Tipy na dopolední svačinky


1) Směs mandlí, semínek a rozinek - Obsahují poměrně hodně cukru, rozhodně víc, než hroznové víno, tak pozor na jejich množství. Ale pokud je nebudete konzumovat po kilech, můžete je mít třeba ve stole jako pohotovostní pomůcku, když vás přepadne chuť na sladké.


2) Bílý jogurt s ovocem si můžete do skleničky připravit už doma. Do chutného dezertu použijte nízkotučný bílý jogurt, mražené lesní ovoce a trošku skořice. Další ovoce nakrájejte zvlášť, hodí se perfektně jablko, ananas, a jakékoliv citrusy.
 

 

Vyberte si z velké nabídky hubnoucích procedur i kurzů!

 

3) Racio chleby, knackelbroty s jablkem, nebo zeleninovou pomazánkou. Vyzkoušejte například cizrnový hummus, nebo avokádovou, či mrkvovou pomazánku.

 

Kalorická tabulka - 3
(Foto: doma.cz)

 

Tipy na odpolední snacky:
 

4) Skvělé je v práci uzobávat i saláty. V zimě zřejmě nebudete mít tolik chuť na váš oblíbený Ceasar, proto ho nahraďte variantou s těstovinami, kuskusem, nebo třeba pohankou. S kukusem můžete kombinovat i salát s okurkou, koprem, rajčaty, paprikou, houbami a bílým jogurtem.


5) Celozrný chléb s cottage, petrželkou a paprikou.
 

6) Sushi. Je pravda, že na přípravu tato svačina vyžaduje více času, ale je ideální. Do pusy dáváte celé kousky a tak se klidně obejdete i bez příboru. Každopádně jakákoliv varianta s rýží, čerstvou zeleninou, mořskou řasou a sójou, rybou, nebo sýrem je vyvážená a skvělá svačinka.
 

7) Jogurtový nápoj. Rychlé a snadné řešení, které ukojí hlad i chutě alespoň do večeře.

 

Skvělé dietní recepty najdete také na POKLIČKA.CZ:

Špenátová polévka

Celozrné těstoviny s mrkví

Gazpacho

 
4 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Markéta 20:39 20.02.2013
No netvrdila bych, že lidé v kanceláři mohou jíst kdykoliv. Já osobně dělám v kanceláři a musím říct, že někdy jsem ráda, že si sním v klidu oběd.
misha 18:46 20.02.2013
jo lidi v kancelari muzou jist kdykoliv ,a co ti ostatni co delaji ve fabrikach a delaji u pasu ze nemuzou ani odejit neco zobnout,prestavka je az po ctyrech hodinach to se pak jidlo nahaze do sebe a zase jde makat jak pri takovych podminkach muze nekdo dodrzovat dietu to ani nejde.
happy person 16:36 20.02.2013
http://www.erlink.cz/klik/UmdQcgVi