Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlásit »  |  Registrace »

Paní Martina bojuje proti své nadváze už dlouho a vytrvale, nyní chce shodit aspoň deset kilo, to ale neznamená, že by si měla odpírat zbylé vánoční cukroví! Podívejte se jak vypadá její jídelníček i vy!

Dieta Martiny (38): Ráno si dá klidně i cukroví

Hubnutí podle Martiny - 4
zdroj: Stob.cz Hubnutí podle Martiny - 4
aktualizováno 23.01.2013, 09:38 | 23.01.2013, 00:00 | doma.cz/ina

Paní Martina bojuje proti své nadváze už dlouho a vytrvale, nyní chce shodit aspoň deset kilo, to ale neznamená, že by si měla odpírat zbylé vánoční cukroví! Podívejte se jak vypadá její jídelníček i vy!

Paní Martina sází na pomalé hubnutí, ale o to víc doufá v trvalejší výsledky. Namísto toho, aby jí její dietoložka Iva Málková jídelníček předepisovala, naopak ho pouze zpětně komentuje a doporučuje co nahradit dietnější variantou.

 

Vyberte si z velké nabídky hubnoucích procedur i kurzů!

 

„Jídelníček si sestavuji sama, vím, že si po ránu můžu dovolit i nějakou tu sladkost, kterou během dne spálím,“ vysvětluje cukroví ve své snídani paní Martina. „Držím se již osvojených hubnoucích zásad paní Málkové. Polovinu talíře tvoří zelenina, čtvrtinu zdroj bílkovin, tedy libové maso, ryby, drůbež, nízkotučný sýr, vajíčka, Šmakoun apod., a čtvrtinu zdroje sacharidů v podobě příloh, chleba, cereálií apod.V případě omáček snížím oproti dosavadním zvyklostem při přípravě jídla množství přílohy a množství tuku. Například smetanu nahradím sojovou smetanou, jíšku pak kukuřičným škrobem,“ uvádí Martina.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Martina (38): ze 112 na 85 kilo! A hubne dál

Zadeček jako skvost! Pořiďte si ho i vy!

Julie (36) hubne přes noc: Zkuste tyto potraviny také!

 

Podle Martiny, nemusí člověk držet diety a odpírat si to, co má rád, jen by se měl naučit hledat zdravější varianty.

 

 

Hubnutí podle Martiny - 5
(Foto: Stob.cz)

 

Hubnutí podle Martiny - 8
(Foto: Stob.cz)

 

Prohlédněte si jídelníček Martiny:


Fotogalerie

1 / 3 Otevřít fotogalerii

 

Zde naleznete celý jídelníček ke stažení.


Při hubnutí je hrubě orientačně v průměru energetický příjem mezi 5 – 7 000 kJ pro ženy a pro muže cca 6 – 8 000 kJ. Záleží nejen na množství ale i na tom, jaký je poměr živin – bílkovin, tuků a sacharidů. U hubnoucích je doporučováno 25-30 % bílkovin, 30 % tuků a 40-45 % sacharidů. Při udržování váhy zůstává množství bílkovin přibližně stejné, tuky se trochu navyšují a nejvíce sacharidy (chléb, přílohy apod).

 

Přečtěte si také na KRÁSNÁ.CZ:

Čtyři snídaňové zásady pro štíhlou linii

 

Chcete se stát sami sobě výživovým poradcem" nebo nutričním navigátorem - sestavte si zdarma jídelníček pomocí programu Sebekoučink na www.stobklub.cz.

 

Hubnutí podle Martiny - 7
(Foto: Stob.cz)

 

Hubnutí podle Martiny - 6
(Foto: Stob.cz)

 

Jiné dietní recepty najdete na POKLIČKA.CZ:

Okoun na italský způsob

Petrželový krém s cuketou, rajčaty a krevetami

Krémová mrkvová polévka
 

 
6 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Katka 21:41 26.01.2013
Martině to moc sluší a souhlasím s její filozofií! Píše o tom teď i pan Havlíček v Dietě, že základem je snídat a sladké si dopoledně můžeme povolit. Vím to z vlastní zkušenosti, že pokud si odpírám sacharidy, doženou mě večer a pak se nemůžu zastavit. Ten článek s ním doporučuji přečíst, je to odborník na svém místě.
Lucka 17:46 24.01.2013
Tak to se omlouvám, měla jsem nepřesné informace. Netušila jsem, že tyhle kurzy zahrnují i terapii. Měla jsem za to, že se jedná jen o kontrolu jídelníčků výživovými poradci a nějaké to společné cvičení. Přidaná terapie mě mile překvapila, sama vím, jak těžké je si "nastavit" hubnutí i v hlavě.

Ještě pro paní Líbu: sama vděčím Jillian za svoji současnou postavu :-) cvičení s ní mě bavilo a stále baví. Jillian umí krásně motivovat
STOBklub 16:29 24.01.2013
Dovolujeme si vstoupit do diskuze a osvětlit placené a neplacené služby STOB.
Interaktivní program Sebekoučink, který je na webovém portálu www.stobklub.cz, který také Martina využívá ke kontrole energetického příjmu je zcela zdarma.
Kurzy skupinového hubnutí, které využívají metodu kongnitivně-behaviorální psychoterapie, jsou placené. Součástí kurzu je mimo jiné i cvičení. V pražských kurzech jsou lektoři zkušení psychologové a lékaři, klienti dostávájí originální edukační materiály. Jedná se o ucelený psychoterapuetický program. Informace o hubnutí si můžete přečíst samozřejmě kdekoliv, všem jsou téměř chronicky známé, ale hubnutí je v 80% "o hlavě" o přijímání sama sebe, o vhodné motivaci, což je u obézních někdy velmi "nezdravé" a změnit tento přístup je jedním z hlavních cílů metodiky kurzů STOB s využitím KBT.
Je práce psychologa, psychiatra nemorální?
Kurzy STOB jsou akceptované a respektované Českou obezitologickou společností.
Docela by nás mrzelo zaměňovat kurzy za STOB za nutriční poradenství, které se tedˇobjevilo v tak hojné míře. Bohužel "nutričním terapeutem" se v současné době můžete stát i po víkendovém školení.
děkujeme
www.stobklub.cz
Lucka 15:07 24.01.2013
když snížíte sacharidy, snížíte příjem kalorií a zároveň donutíte tělo spalovat to, co má v zásobách
nechci vás nějak znechutit nebo tak, ale víte třeba z čeho se tyhle želé bonbonky vyrábějí? :-) Mě po tomhle zjištění chuť na ně přešla

práci zadarmo nikdo dělat nechce, ani já ne, ale myslím si, že brát peníze za něco, co stejně závisí na námaze a práci těch, co hubnou, je trošku...ehm...nemorální?! Zastávám názor, že ten, kdo chce opravdu zhubnout, tak si vyhledá potřebné informace, dá si tu práci sednout k internetu a něco si přečíst, něco ověřeného, ne rádoby "diety" kterých je všude fůra. Je to ten první krok. Bez pevné vůle a odhodlání je ale každý hubnoucí kurz zbytečností, člověk musí chtít, ne být do toho tlačený okolím, i když vím, že někomu ta podpora prospívá. Já spíš chytala depky, když lidi kolem mě hubli a mně to až tolik nešlo.

Jiřinko, zkuste si něco přečíst třeba o paleo stravování, tam se přílohy vůbec nejí. Je to přísnější verze mojí diety, já to nedodržuju tak striktně. Klasické přílohy, jako jsou brambory, těstoviny, rýže, pečivo a většinu luštěnin vůbec nejím, ale klidně si dám zelené fazolky nebo sóju, která má taky spoustu bílkovin.
Zkuste si třeba vzít takovou rýži, která se obecně považuje za celkem dietní jídlo ne? Jenže je to sacharidová bomba, má dokonce víc sacharidů než těstoviny. Tělo si mění sacharidy na energii, ale protože lidstvo se naučilo žít převážně ze sacharidů, zůstává v těle spoustu přebytků a ty se potom ukládají do zásob.
Liba 14:49 24.01.2013
Potom, co jsem se dozvěděla od paní Lucky a také po přečtení několika článku na toto téma. Jsem si udělala svůj názor, jak to chci řešit. Sice se mi ještě nepodařilo úplně zjistit a pochopit, jak to všechno funguje, ale pro redukci by mělo stačit přísun živin v poměru B 30% T 30% a S 40%. Tak jsem si to i dneska změnila, nebude to pro mě až tak složité dodržovat, když už jsem se naučila jíst dostatek bílkovin, ještě na začátku roku to se mnou bylo mizerné. :)

Můj další krok, na který se chci zaměřit, je pohlídat si poměr živočišných a rostliných tuků ve stravě. Podle toho, co jsem zjistila, by měly živočišné tuky tvořit přibližně 1/3 příjmu a rostlinné 2/3. Já to mám přesně naopak.. :)

Ano, máte pravdu v těch cukrovinkách, tělo to opravdu nepotřebuje, je to prázdná energie, ale všechno chce svůj čas. :) U čokolády, kterou jsem dříve dokázala sníst 100 g na posezení. K přehodnocení, jestli ji potřebuji, stačilo pouhé zapsání do denního příjmu a hned jsem ji mazala, když jsem zjistila kolik by mi jeden čtvereček dodala zbytečné energie.. :)
Jiřina 12:17 24.01.2013
Tohle je zajímavá diskuze, můžu přidat svůj názor? Sama jsem jídelníček na Stobu taky nějakou dobu používala a považuju to za skvělý nástroj ke snížení váhy i udržování zdravého životního stylu, i když samozřejmě není dokonalý a neohlídá vše (ale je zdarma, takže přimhouřím oko :-)).
Co se týče poměru bílkovin a sacharidů ve stravě, nemyslím si, že je úplně nejlepší dlouhodobě omezit přísun komplexních sacharidů - přílohy přece nejsou jen knedlíky, kolínka nebo brambory. Potraviny jako luštěniny, rýže a další obiloviny obsahují i další prospěšné látky, včetně proteinů. Být odkázaný především na bílkoviny živočišného původu nemusí být ideální. Názory výživových odborníků se značně liší, ale radši se budu držet obecně přijímané potravinové pyramidy (kde jsou je sacharidů nejvíc). Hodně udělá myslím i při hubnutí nahrazení cukrovinek kvalitnějšími sacharidy právě v potravinách, ze kterých tělo má i jiný užitek než sladko v ústech.
Je ale pravda, že většinou není od věci snížit množství přílohy, mně se osvědčila finta "ředit" přílohu zeleninou - např. do rýže/kuskusu/bulguru přidám zelené fazolky nebo jinou příhodnou zeleninu a ve stejném množství přílohy je pak míň kalorií a víc vlákniny.
Liba 09:37 24.01.2013
Mylné info je to, že se u stobu za vše platí, opravdu to jde i bez placení. Člověk je vlastně samouk. Tak jak vy. Ale na jejich stránkách mají program, kde zapisujete, to co za den sníte atd. A mi osobně to moc pomohlo, snadno jsem objevila, kde dělám chyby, že třeba celý můj hlavní denní příjem je oběd, protože jindy jsem si na jídlo kvůli malým dětem nedokázala najít čas. Mě tady ten program opravdu hodně pomohl, za tři dny jsem zmákla základy. Nedokážu si představit, že bych si to všechno měla počítat sama, ten program to dělá za mě. :) Bez Stobu bych to nedokázala déle než pár dní, možná ani to ne. Teď už pro mě jejich informace nejsou dostačují, hledám další a další informace z jiných zdroju, ale jako začátek je to skvělé a opravdu to můžu každému doporučit, start je pak snažší.

Ale najdou se i takoví lidé, kteří nevědědí, co mají pro sebe udělat, jak to vlastně změnit, neumí si snadno dohledat informace, tak ti se do placeného kurzu stobu přihlásí, ale podle mě na tom není nic špatného, nikdo nechce svou práci dělat zdarma. Já si také nechávám za svou práci zaplatit. A ti lidé, kteří se do kurzu přihlási, a zaplatí si ho, tak na tom není nic špatného, hlavně, že udělali ten první krok a to, že se uvědomili, že ve svém životě musí něco změnit a je jedno jestli to dokáží sami bez pomoci živého asistenta nebo s ním. A ani vy jste to přece nedokázala úplně bez pomoci, ty články, které jste určitě musela na tuto tématiku číst, tak si někdo musel udělat čas a napsat je. A já jsem každému, kdo je ochotný druhým pomoci a poradit vděčná. Ale stejně je to na každém, jestli to dokáže.

Nene, necvičím ve stobu. Cvičím sama doma, podle trenérky Jillian. Je to kruhový trénink, kdy se střídá cardio trénink s posilováním, jezdím na rotopedu, snažím se chodit a nebyt pohodlná a všude si zajet autem (ikdyž se mi opravdu někdy TAK nechce :) ) A pokud je manžel doma a pohlídá děti, zajdu i na zumbu ne bosu, ale to není moc často.

Tak jsem si dneska navýšila bílkovinu o 5 % a sacharidy snížila ( snad mi tam nějaký ten želé bonbonek vleze.. :) Bez nich si to zatím neumím představit, ale příloh na můj vkus jím až moc, ty dokážu hravě omezit..) Ale pořád nechápu, čeho tím docílim, když zvýším bílkovinu na úkor sacharidů? Co se v těle potom bude dít?
Lucka 22:43 23.01.2013
Sacharidy jsem snižovala postupně, naráz by to bylo pro tělo šok. Nejhorší jsou ty začátky, zhruba tak měsíc, kdy jsou chutě na sladké, ale i na ty přílohy největší, protože tělo je na ně zvyklé a já byla těstovinový typ. Tahle úprava jídelníčku se nehodí pro každého, protože si lidi nedokáží představit život bez příloh i bez sladkého. A nevýhodou je, že se to musí držet napořád, protože jak si tělo zase navykne na sacharidy, všechno se to vrátí zpátky, ale mně to problémy nedělá, takže se bát nemusím. Chutě už dávno nemám a jako bonus jím hoodně masa, protože maso taky miluju :-)
Jinak jsem zhubla celkem 41 kilo (vím, šílená nadváha), ze začátku to šlo samozřejmě rychleji, ale jak si tělo zvyklo, úbytky byly taky tak 0,5 - 1 týdně, někdy třeba vůbec nic. Do té doby jsem byla věčná dietářka a měla jsem za sebou snad tisíc jojo.

Vás paní Martino obdivuju a každou ženu, která se rozhodne udělat něco s nadváhou a jenom nefňuká, že to nejde, protože to jde vždy. Máte můj obdiv o to větší, že už nejste nejmladší a s věkem to jde hůř. Já jsem ještě mladá. Kéž by si z vás vzala příklad i moje mamka :-)

Líbo, omlouvám se za nedorozumění, zřejmě sportujete v rámci stob že? Jen nechápu to vaše "nic mě to nestojí" ...pokud vím, tak ty kurzy jsou placené, nebo mám snad špatné informace?
Martina 21:28 23.01.2013
Původně jsem se chtěla zeptat, zda při tom malém příjmu sacharidů máte nějaké přílohy, protože mi přišlo, že by se už nikam nevešly. Nicméně jste již na tuto otázku odpověděla. Musím říct, že pokud se takto stravujete již delší dobu, tak tedy smekám. Není to nic pro mne, ale každýmu jeho jest, co mu sedí.
Mne osobně vyhovuje daných 40% (45% občas ulítnu), protože maso miluji, tak jsem při této hodnotě. Při těch 40% mi to vychází na 153g sacharidů, ale asi bych šíleně bojovala se sníženou hodnotou na takové minimum.

Jinak co se týče účinnosti, jsem zatím spokojená. Mám dole 1.5 kg (+ 1 kg předtím). Celkem bych chtěla dát 0.5 kg týdně, už toho mám dost za sebou, tak nikam nespěchám :o)
Liba 17:30 23.01.2013
Lucko, copak já jsem někde psala, že nesportuji? :D Se stobem jsem spokojena a nestojí mě to ani korunu. :D Děkuji za upřesnění, jak to s cukry v těle funguje, jak říkám, zajímám se o to teprve 14 dní, takže každé info vítám. Ale stejně mi vyhovuje stobácky sebekoučink, já si žele bombíky nebo kousek čokoládky sem tam ráda dám.. :D
1 2