Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlásit »  |  Registrace »

Tuky jsou kalorické, ale pokud chcete hubnout, některé z nich potřebujete. Znáte ty, které podpoří vaše zdraví?

Dietní tuky: opravdu existují! Naučte se je poznat

Chléb s máslem
zdroj: Thinkstockphotos Chléb s máslem
aktualizováno 06.08.2019, 00:00 | 06.08.2019, 00:00 | doma.cz

Tuky jsou kalorické, ale pokud chcete hubnout, některé z nich potřebujete. Znáte ty, které podpoří vaše zdraví?

Tradičním tukem, který má každá domácnost v chladničce je máslo, případně i margarín. Znáte jejich další, a mnohdy i zdravější alternativy?

 

Jakékoliv majonézy, dresinky, hotové pomazánky nebo majonézové saláty by měly být během hubnutí tabu. Až na jednu výjimku! Jediná povolená majonéza je doma vyrobená, z bio vajíčka a řepkového oleje. Takovou majonézu si můžete dopřát na zeleninový salát, ale jen na lžičku

 

ČTĚTE TAKÉ:

9 způsobů jak spálit více kalorií během dne!

7 míst, kde se tloustne samo! Nejezte tady

  

Místo majonéz by se měl konzumovat bílý jogurt a dresinky nahraďte olivovým olejem, balzamikovým octem a bylinkami. Vyzkoušejte i rozmixované avokádo se solí, pepřem, kapkou citronu a trochou česneku. Při vaření objevte oleje s příchutěmi.

 

 

Jaký olej je zdravý?

 

V malém množství používejte olivový olej, zejména na pečení nebo restování. Řepkový nebo olivový olej v panenské podobě jsou vhodnou zdravou alternativou při přípravě jídla. Zkuste se vyhnout smažení a raději tuto formu přípravy nahraďte pečením v troubě.

  

Pozor na hranolky, smažené langoše! Tato jídla z rychlých občerstvení nemají zdravé náhrady. Pokud vyběhnete na nákupy s kamarádkou a chcete si dát zdravý snack, objednejte si kuřecí kebab, tedy pečené maso a jako přílohu místo pečiva snězte zeleninový salát.

 

Během hubnutí po porodu byste při redukčním režimu měli k snídani používat pomazánkový sýr, cottage, žervé nebo tvarohovou pomazánku a vynechejte tradiční pomazánkové máslo a margaríny.

 

Které maso je při dietě to pravé?

 

Vepřové maso v podobě panenky máte od odborníků požehnané, ale samozřejmě s mírou. Nahrazovat se dá jehněčím, telecím nebo krůtím masem. Pokud chcete opravdu zhubnout, nebo se začít zdravě stravovat, rozhodně se vzdejte uzenin. Jedenkrát měsíčně si můžete dát kousek sušené šunky prosciutto, kvalitní krůtí nebo kuřecí šunky s obsahem masa minimálně 80 procent. Nenechte se zlákat dětskou šunkou, která není vhodnou náhradou uzenin.

 

Jezte králičí, telecí nebo jehněčí maso, jednou za dva týdny můžete zhřešit a dát si hovězí, nebo dietnější zvěřinu.

 
5 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

jancalita 17:00 12.08.2012
Souhlasím, základem je najít si svou cestu a tou jít. Pak to jde samo!
pad 10:39 12.08.2012
Já jsem vždycky tvrdila, že zhubnout nemůžu, že mám nadváhu v genech. I když jsem to několikrát zkoušela, zhubla, ale po najetí na normální stravu jsem to měla i s pár kily navíc, zase zpět. Loni po Vánocích jsem úplně vyřadila z jídelníčku oblíbené uzeniny, sladkosti si ani dneska neodpustím, ale jen jednou v týdnu si dám v neděli ke kávě většinou koláč, přílohy jsem omezila na čtvrtiny, zbytek jsem nahradila salátem, začla jsem trošku cvičit a hlavně všude chodit pěšky, od začátku února do listopadu jsem měla bez pocitu hladu, dole 23 kilo. Víc už jsem ani shodit nechtěla, tak jsem přidala trochu příloh a váhu si celý letošní rok držím. Už jsem si zvykla na svůj režim a tak doufám, že už to takhle zůstane. Nejen, že mi stoupla sebedůvěra a získala jsem novou práci, ale cítím se znovu na dvacet. Takže moje letité výmluvy, že to nejde, byl blábol, jde to, jen opravdu chtít a dokázat vydržet, jak jsem někde slyšela, prázdný pytel nestojí, pravda