Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlásit »  |  Registrace »

Část lidí věří, že těstoviny jsou dietní, další se jich bojí jako jiných příloh. Kde je pravda?

I těstoviny mohou být dietní. Ale musíte je jíst správně uvařené!

těstoviny 1
zdroj: Thinkstockphotos těstoviny 1
aktualizováno 01.10.2013, 00:00 | 01.10.2013, 00:00 | doma.cz/raw

Část lidí věří, že těstoviny jsou dietní, další se jich bojí jako jiných příloh. Kde je pravda?

Tohle je dobrá zpráva. I když hubnete a držíte dietu, nemusíte jíst nudná a ne moc dobře chutnající jídla. Klidně si dejte i těstoviny. Ale běžte na to chytře. 

 

Rozvařené těstovinové motýlky ze závodní jídelny, prolité bílou nebo červenou omáčkou a posypané strouhaným eidamem si odpusťte. A stejně si odepřete vynikající široké nudle se špenátem a lososem zalité smetanovou omáčkou, které mají v té pizzerii na rohu.

 

Už nikdy žádné těstovinové polotovary
Začněte třeba tím, že si budete těstovinová jídla vařit doma a to tak, aby jedna porce v poledne neměla víc než 1200 až 1800 kilojoulů. Čím více, tím menší by měla být odpolední svačina.

 

 

 


Snažte se prozatím, než si zvyknete na přijatelnou velikost porcí, jíst těstoviny jen doma, v restauraci se k nim vraťte teprve za čas. A jednou pro vždy vyřaďte z jídelníčku těstovinové polotovary jako jsou lasagne zalité sýrem a omáčkou určené jen k ohřátí a podobně. Na milost vezměte jen kvalitní plněné těstoviny bez omáčky nebo naopak samotné omáčky, bývají kvalitní. Ale i tak bedlivě sleduje kalorickou hodnotu na obale. 

 

Pečlivě si porci odvažte
Pro začátek jedna matematická rovnice: 100 gramů vařených těstovin = 650 až 700 kilojoulů. Pozor, běžnou porci většinou tvoří 200 gramů, a proto si těstoviny doma době važte, abyste potřebné množství dostali do oka. 

 

 

Při hubnutí by mělo být 100 gramů vařených těstovin na talíři maximem, i po ně byste měli vystačit ze 150 místo 200 gramů. Asi už vám dochází, že o tom, jak vydatné těstovinové jídlo bude, rozhodují především další ingredience.

 

 

 

 Nejhorší je smetana a plísňový sýr
Bohužel, mnoho lidí se mylně domnívá, že čím jednodušší jídlo, tím dietnější. Jenže tak to není. I když příprava poctivá svíčkové trvá dva dny, nebude mít více kalorií než těstoviny, které uvaříte během chvilky, zalijete tučnou kysanou smetanou a zamícháte s nastrouhanou Nivou. 

 

Po těstovinách vám možná nebude tak těžko, protože v nich není jíška, ale dietní takové jídlo není ani omylem. 

 

Pamatujte si proto, že ingredience jako je smetana nebo tučné sýry musíte používat jen zřídka a pokud už, tak vždy jednu z nich. Kombinace už je příliš vydatná – energie ze samotných těstovin v takovém jídle tvoří jen menšinu.

 

 ČTĚTE TAKÉ:

Potřebujete zhubnout deset kilo? Do tří měsíců splněno!

Bojíte se celulitidy? Sedm potravin, které vás jí zbaví!

Po kterých sportech nezhubnete? Plavání, běh ani kolo nefungují.

 

 Zkuste tyhle recepty
Ale nemusíte se třeba zrovna sýra vzdávat úplně. Jen musíte zvolit méně obvyklý recept. Zkuste se inspirovat těmi následujícími: 

 

1250 kilojoulů
Zapečené špagety nebo makaróny se sýrem, 6 porcí

Ingredience: 2 lžíce škrobu, ¼ lžičky čerstvě mletého pepře, lžička hořčice, 2 ½ hrnku netučného kondenzovaného mléka, 1 ½ hrnku cheddaru se sníženým obsahem tuku – připravte omáčku a síchejte s 350 gramy vařených těstovin – pak pomalu zapékejte.

 

 

1500 kilojoulů
Těstovinový salát s tuňákem, 1 porce

Ingredience: 50 gramů syrových těstovin uvařte. Dále potřebujete 2 zralá rajčata nahrubo nasekaná, 50 gramů mraženého hrášku, čajová lžička panenského olivového oleje, hrst čerstvého listového špenátu, tři lžičky kapar, jedna čajová lžička balsamica, 80 gramů tuňáka ve vlastní šťávě, pár natrhaných lístků bazalky. Smíchejte a podávejte.

 

 


1700 kilojoulů
Zeleninové lasagne, 4 porce

Ingredience: lžíce olivového oleje, dvě cukety a jeden malý lilek nakrájené na kostičky, 500 gramů rajčatové omáčky s bazalkou ve skleničce, 470 gramů hotové omáčky na lasagne 250 gramů syrových předvařených lasagní, 100 gramů mozarelly, nasekaná listová petržel. 

 

 

Cukety a lilek poduste na olivovém oleji, vmíchejte rajčatovou omáčku a dejte stranou. Dávejte lasagne do zapékací misky střídavě s touto omáčkou, nakonec zalijte bílou omáčkou. Poklaďte mozzarelou a upečte do zlatova. Nakonec posypte petrželkou a servírujte.

 

 

 

 

 

 

 
5 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Ke článku nejsou žádné komentáře