Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlásit »  |  Registrace »

Jaké svačinky jsou při cvičení a hubnutí nejlepší? Necpěte se prázdnými kaloriemi!

Jak shodit 6 kilo do plavek: Co jíst před a po sportu pro lepší spalování

Slečna Gábina hubne
zdroj: Martin Chamer Slečna Gábina hubne
aktualizováno 13.06.2013, 00:00 | 13.06.2013, 00:00 | doma.cz/ina

Jaké svačinky jsou při cvičení a hubnutí nejlepší? Necpěte se prázdnými kaloriemi!

Při dodržování nového jídelníčku Gábina jistě hlady netrpí. Má doporučené pravidelné a celkem časté svačiny, které jsou složené z kvalitních potravin. „Tato pravidelnost je důležitá nejen při redukci tuků, ale i při běžném racionálním jídelníčku každého člověka. Naše tělo umí šetřit energii na horší časy, takže pokud nejíme pravidelně, tak si tím zakládáme na vytváření nechtěných tukových zásob. Ty vznikají jak ve chvílích s nízkým příjmem potravy, tak ve dnech s vysokým příjmem. Ukládání tukových zásob tedy může být způsobeno i nepravidelností a nedostatečným příjmem potravy,“ vysvětluje dietoložka Iva Víravová, která má na starosti jídelníček Gábiny.

 

Gábiny stravovací zvyklosti ukazovaly na velkou nepravidelnost a výkyvy v příjmu energie v rámci týdne i dne. Nyní má doporučeno sytit organizmus po 2,5 – 3 hodinách a to každý den stejně. To znamená, že jsou pro ni důležitá nejen hlavní jídla, jako je snídaně, oběd a večeře, ale i svačiny, které zařazuje jak dopoledne, tak i odpoledne. Jejich složení však často bývají odlišná z důvodu potřeby jiných živin v různých denních dobách. Dopoledne je možno zařazovat jídla s vyšším obsahem sacharidů, než odpoledne.

 


Co jíst dopoledne?

 

Mezi ideální dopolední svačiny patří celozrnné pečivo či knäckebroty, mléčné výrobky (zakysané bílé nápoje, jogurty, tvarohy). Doplňte je i luštěninovou nebo zeleninovou pomazánkou, nebo menším množstvím bílkoviny v podobě šunky, sýru či jiné rostlinné alternativy a porcí zeleniny. Občas přidejte ovoce nebo výjimečně i ovocnou tyčinku.

 

ČTĚTE TAKÉ:


Jak shodit 6 kilo do plavek: Velká změna v jídelníčku!

Jak shodit 6 kilo do plavek? Spalujte na nejvyšší obrátky!

Jak shodit 6 kilo do plavek: Posilovací plán Gábiny na 2 týdny! Zapojte se také!

 

Nejlepší odpolední svačiny

 

U odpolední svačiny je už třeba více myslet na dostatečnou porci bílkoviny v podobě např. tvarohu, šunky, sýrů, tofu, rybiček a zeleniny v různých podobách. Připravte si doma obložené celozrnné pečivo či knäckebroty s různými pomazánkami.

 

Základní tipy, jak podpořit vaše úsilí při cvičení:

 

Před začátkem tréninku: Dejte si kávu nebo carnitin (v jakékoliv formě). Je to lepší pro nastartování metabolické výměny v organizmu (spalování tuků), povzbuzení.


NEPŘEHLÉDNĚTE:

Nejznámější anorektička světa: Valeria Levitina váží jen 25 kilo a umírá

Konec vychrtlinám! Americký magazín dal na titulku nahé XXXL modelky

Provaz, přemet, vlnobití... Obézní striptérka u tyče šokovala v talentové soutěži



Během cvičení: Doplňujte tekutiny - minerální neperlivá voda je nejlepší!

Po cvičení: Naprosto zásadní je příjem bílkovin! Zkuste proteinový koktejl, ve kterém najdete vyvážený poměr bílkovin a sacharidů umožňující formování postavy. Doporučujeme minimálně 80% proteinové nápoje.

 

Když přijdete domů, nemusíte hladovět. Naopak připravte si pochoutku plnou bílkovin, kterou zkombinujte se zeleninou, radí trenér Jakub Šigut z fitness Hany Bany.
 

 

Proč jsou bílkoviny při hubnutí tak důležité?

 

* Při redukci nadváhy je nutné přijímat bílkoviny ve větším množství

 

* Bílkoviny by měly tvořit při redukci nadváhy 20-30 % z celkového energetického příjmu

 

* Pokud se snažíme zpevnit postavu a zbavit se tuku, potřebujeme bílkovinu na ochranu aktivní svalové hmoty.

 

* Nejvhodnější je bílkovina, která se vstřebá do organismu pomaleji a díky štěpení bílkoviny zásobuje tělo potřebnými látkami déle. Zkuste třeba tvaroh nebo cottage sýr, které se díky vysokému obsahu kaseinu vstřebávají do těla pomaleji.
 

 

 
2 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Misha 18:11 14.06.2013
Dodala bych, ze staci zapojit zdravy rozum, naslouchat telu a trochu toho pohybu.
Misha 18:10 14.06.2013
Ja zhubla za 3 mesice deset kilo, stale si vahu drzim a to i bez toho trapneho jidelnicku, co sem kazdy do komentaru porad cpe. A podotykam, ze i bez pomoci pseudoodborniku a nesmyslnych diet nebo pilulek.
Paja 12:54 14.06.2013
Coze, 6kg do plavek (predpokladano do letosniho leta)? Takhle rychle neshodi a pokud ano, tak nezdrave a pak se ji to zase pekne vsechno vrati.
Tereza 10:04 13.06.2013
Základem je zkrátka správný jídelníček. Většina lidí si myslí, že když bude jíst jen velmi málo nebo nejlépe si sem tam něco zobne, tak že zhubne. Bohužel z vlastní zkušenosti mohu potvrdit opak a veškeré dostupné diety jsou také k ničemu, protože u diety dojde k jojo efektu. Zhubla jsem 22 kg až díky správnému jídelníčku, který byl pravidelný a vyvážený. Jsem ochotna jej zdarma komukoli zaslat na email, protože sama moc dobře vím, jaký je to pocit, když člověk nemůže pořád zhubnout. Už jsem jej poslala několika lidem a dokonce mi od některých přišel po čase email, že zhubli za 2 měsíce přes 8 kg a váhu si drží, což je krásné si myslím. Kdo tedy bude chtít, tak jsem ochotna jídelníček i veškeré rady emailem přeposlat. Můj email je: terezajandov@gmail.com