Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlásit »  |  Registrace »

Rozhodli jste se v novém roce shodit nějaké to kilo? Tak pozor na nejhorší pověry a mýty o hubnutí.

Mýty, které vám kazí hubnutí

Hubnutí
zdroj: Thinkstockphotos Hubnutí
aktualizováno 28.12.2016, 00:15 | 28.12.2016, 00:15 | doma.cz

Rozhodli jste se v novém roce shodit nějaké to kilo? Tak pozor na nejhorší pověry a mýty o hubnutí.

Zbytečně byste své tělo trápili nesmyslnými dietními pravidly, které by vám ve výsledku mohly spíše uškodit. Pokud drasticky změníte své stravovací návyky, výsledky můžete brzo vidět na váze, ale z dlouhodobějšího měřítka hrozí jojo-efekt!

 

Dieta podle krevní skupiny

 

Určitě jste už také slyšeli o dietě, jejíž zásady se řídí tím, jakou krevní skupinu vlastníte - A, B, AB, nebo 0. Podle toho se totiž určí, jestli byste měli vynechat přílohy, či jíst více méně jako vegetarián a podobně. Jenomže podle předních amerických dietologů Janet Brill a Nicolette Pace jde o mýtus. Žádné biologické testy neprokázaly spojitost mezi krevní skupinou a hubnutím. Úpravou jídelníčku zhubnete, ale rozhodně to nebude tím, jestli jste univerzální dárce, či příjemce.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Lednové hubnutí: Hanka (38) bojuje o ploché bříško

Nejvýkonnější TUKOŽROUTI: Spalujte o sto šest!

Dieta pro rok 2017: Vyberte si ji už dnes!


Z jídelníčku vyřadíte přílohy apod.

 

Dieta skrz jednoduché zákazy také nepatří k neúspěšnějším. Bohužel platí, že když vynecháte z jídelníčku například oblíbené přílohy, začnete konzumovat více masa, či mléčných výrobků. Zakázat si sladké zase může vést k přesolení organismu, který pak pomaleji spaluje.

 

Hubnoucí mýty
Hubnoucí mýty (Foto: Thinkstockphotos)

 

Sůl tělo zavodňuje a její nadbytek je dle dietologů pro hubnutí ještě horší než sladké. Základem je vyvážený jídelníček, žádné radikální škrty ani přejídání z druhé strany.

 

Pozor na monodiety

 

Monodiety jsou ty, u kterých jíte jen jednu potravinu po dobu několika dní. Známá je například jablečná, vajíčková, či celerová dieta. U těchto diet sice rychle zhubnete a pročistíte organismus, ale hodí se tak jednodenní očistu. Pokud podobně chudý jídelníček držíte více než dva / tři dny, koledujete si o problémy. Jojo-efekt při návratu k normálnímu jídelníčku je téměř samozřejmostí, dalším rizikem jsou i problémy s vlasy, kůží a nehty. Nepestrý jídelníček se totiž projeví i zde!

 

Přečtěte si také na KRÁSNÁ.CZ:

Nedaří se ti hubnout? Možná je to stresem


Detox
Hubnoucí mýty (Foto: Thinkstockphotos)

 

Jídelníček našich předků

 

Jíst pouze nezpracované potraviny a inspirovat se jídelníčkem z doby kamenné? I taková dieta existuje, ale výživoví specialisté jí příliš nedoporučují. Důvodů je hned několik. Člověk prošel dlouhým vývojem a dnes jeho metabolismus vinou prostředí funguje diametrálně odlišně než před tisíci lety.

 
4 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Linda34 20:44 19.05.2017
Hezky zpracované a řečené, v některých případech mi to dost otevřelo oči. Nějaké z nich jsem taky znala z jednoho článku, co jsem četla na http://rodinadnes.cz/zdravi. Jsou tam i informace o některých potravinách, kdyžtak rozhodně mrkněte. :)