Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlásit »  |  Registrace »

Nečekejte na „zítřky“ a odtučněte vaše tělo hned! Poradíme, jak začít a vydržet dvoutýdenní detox.

Povánoční detox: zbavte se škodlivin i špíčků do 2 týdnů

aktualizováno 31.12.2011, 21:48 | 31.12.2011, 21:48 | doma.cz/ina

Nečekejte na „zítřky“ a odtučněte vaše tělo hned! Poradíme, jak začít a vydržet dvoutýdenní detox.

Po dnech bláznivých dnech, kdy jsme lítali od jedné návštěvy na druhou, nic nestíhali a kvůli tomu nespali, přichází období očisty. Dopřejte svému tělu restart. Do nového roku vykročte se správnou motivací a energií. Nečekejte na novoroční předsevzetí, známé „začnu od zítřka“ totiž podle dietologů znamená – nikdy!

 

Nejde o to začít držet hladovku, tím byste si zhubla, ale jen dočasně! Navíc tělu hlad nijak neprospívá – snižuje se výkonnost metabolismus, o slovo se brzy začne hlásit únava a podrážděnost, navíc si výkyvy v jídelníčku můžete nenávratně zničit vlasy a pleť.

 

Chytrý detox to je kombinace zdravého jídelníčku a pohybu, který vás bude bavit. Musíte mít ze svého nového plánu radost, jinak se moc daleko nedostanete.

 

1. Nastavte si pevný plán

 

Jak by měla vaše očista vypadat? Zkuste úplně zapomenout na cukry, a to i v nápojích. Slaďte medem! Jednou měsíčně si najdete den na půst. Zvykejte své tělo postupně. Nejdříve to bude den, kdy jediným nápojem bude voda a k jídlu si dejte pouze rýžová jídla se zeleninou, pak můžete množství a velikost porcí snižovat.

 

 

2. Začněte den s elánem

 

Dopoledne si můžete zvednout náladu sladkým ovocem, připravte si zároveň trošku ovesné kaše. Pokud raději snídáte na slano, zkuste napařenou brokolici a mrkev s chlebem, nebo celozrnnou rýží. Nezapomeňte si odměřit alespoň litr tekutin, které během dopoledne vypijete.

 

3. Co zakousnout přes den

 

Vsaďte na jídla plná teplé dušené zeleniny, která můžete kombinovat se zdravými přílohami. Rozhodně se neztratí ani polévka – zeleninový vývar, či hustší špenátová nebo hrášková… Zde platí jediné pravidlo, nezahušťujte jíškou, ale kukuřičným sladem. Místo smetany, dochuťte jemným olivovým olejem.


ČTĚTE TAKÉ:
Přibrali jste? Zrychlete metabolismus sedmi zásadami

Objevte skvělé slevy na hubnutí
Osvědčené startery pro ploché bříško

 

 

Na talíři by se vám měly objevit pravidelně ryby, celer, brokolice a salát s avokádem, ředkvičkou, mrkví a hroznovým vínem.

 

Tyto potraviny jsou spolu s jablky, čekankou a ovesnou vlákninou skvělí detoxikační pomocníci. Podporují činnost trávicího systému, pročišťují játra a krev.


4. Nahrazujte – 5 zásad detoxu

 

- Při očistě organismu byste měli kromě cukrů vynechat, nebo alespoň snížit konzumaci potravin z bílé mouky (pečivo, těstoviny) a nahradit je výrobky z celozrnné, špaldové mouky.

 

- Zvyšte podíl čerstvých potravin – zeleniny a ovoce, alespoň na jednu čtvrtinu.

 

- Alkohol a kofein vyměňte za bylinné čaje, horký zázvor a citronádu s medem.

 

- Snižte příjem mléčných výrobků.

 

- Pijte minimálně dva litry vody denně.

 


5. Sportujte

 

Díky pohybu se vám bude hubnout snáz, navíc vám pohyb na čertvém vzduchu vrátí i zdravou barvu do tváří a zlepší náladu. Vyberte si mezi půlhodinkou joggingu denně, sestavou jógy a 50 sedy lehy při večerním seriálu. Pokud zvládnete vše najednou, výsledek se dostaví už do 2 týdnů!
 

 
4 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Kamila 10:58 14.01.2015
Holky, tak já jsem k jídlu přidala tree3chlorellu, kterou jsem si nechala poradit a jsem s mým pročištěným tělem spokojená, konečně :)
Nicole 23:46 14.01.2012
Dobrý den, mohla bych poprosit též o jídelníček. waidy@centrum.cz.

Děkuji moc. :)
Miroslava Čachotská 08:44 09.01.2012
prosím můžete mi poslat jídelníček na mirinda.cachotska@seznam.cz,děkuji
Karolína 19:55 07.01.2012
Mohla bych taky poprosit o jídelníček na Karo.zaludova@seznam.cz děkuji :)
Melannie 17:00 02.01.2012
Všechno se dá shodit a když se nad tím člověk zamyslí, tak vcelku i jednoduše. Obzvlášť po Vánocích, osobně ale spíš doporučuju hubnutí na jaře. Myslím, že tělo je o něco více přizpůsobivější a dá se formovat. Přeci jen ta tma a zima dává tělu zabrat. Tukové zásoby jsou potřeba. Vím ze svý zkošenosti, že to nedopadá dobře, když ste v zimě jako kostřičky, kde´jakej bacil na Vás skočí. :) ale když už jinak nedáte, tak nejlíp se to táhne s vodou v ruce ;-) moje věrnost mattonce nezná mezí :-)
Mag 22:27 01.01.2012
prosím zašlete mi jídelníček na hofmanovamag@centrum.cz,moc děkuji:-)
Nový rok - nový přístup 16:37 01.01.2012
Nový rok se blíží to je nejvhodnější období k začlenění a osvojení efektivnějších
a prospěšnějších stravovacích návyků
do každodenního života. Začněte už dnes se svým poradcem www.hubnete.cz/bezobtizi