Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlásit »  |  Registrace »

Potýkáte se s faldíky na bocích? Profesionální trenér radí, jak se s touto problémovou partií vypořádat jednou pro vždy.

Příliš široké boky? Víme, jak doladit proporce

aktualizováno 13.02.2012, 00:00 | 13.02.2012, 00:00 | doma.cz/ina

Potýkáte se s faldíky na bocích? Profesionální trenér radí, jak se s touto problémovou partií vypořádat jednou pro vždy.

Genetika je něco, co bohužel nezměníte. Avšak správným přístupem dokážete vytvořit efekt, který bude stát za to! Profesionální fitness trenér a výživový poradce Pavel Turčánik radí, jak na to:

 

 

 

„Kosti se zhubnout sice nedají, ale správnými cviky docílíte pěkné, proporčně vyvážené postavy. Začnu u stravy - to je základ úspěchu, 70 procent závisí právě na ní. A také na disciplíně. Pokud chcete zhubnout, platí obecné pravidlo omezit konzumaci sacharidů (rýže, brambory, těstoviny, pečivo, chléb, luštěniny, cereálie, ovoce, sušené ovoce) po 17.00 hod.

 

Nemusíte hladovět, stačí když se budete v pozdějších odpoledních hodinách a na večer orientovat na stravu bohatou na bílkoviny (libové maso, kuřecí prsa, ryby, tuňák, nízkotučné sýry - mozzarella, cottage) a zeleninu. Toto se myslím dá zvládnout,“ vybízí trenér.

 

ČTĚTE TAKÉ:


Pivo a dieta: jak si ho vychutnat a ještě zhubnout


"Nevinné" potraviny, po kterých přibíráme


Citrusová bomba! Nejlepší vitaminové spalovače tuků


 

 

A pokračuje radami ohledně cvičební sestavy: „Při cvičení se zaměřte na vydatné posilování (ve 4 sériích po 10-12 opakování) horní části postavy. Což znamená mírně rozšířit ramena a záda, abyste vyrovnaly proporce postavy. Dosáhnete tak ideál "přesýpacích hodin". Štíhlý pas a ramena i boky v jedné linii. Toto je vhodná cesta jak doběhnout přírodu, protože s kostmi nic nezmůžete. Doporučil bych cvičit 3 až 4 krát do týdne a zařadit také aerobní cvičení, samostatně nebo 20 minut na začátku každého tréninku, při tepové frekvenci 130 až 145.

 

 

Samozřejmě nesmíme zapomínat procvičovat i spodní část těla s vyšším počtem opakování (v 4 sériích 20-25 opakování). Protože každý máme různý typ metabolismu, u někoho to jde rychleji, u někoho pomaleji, je třeba se obrnit trpělivostí a disciplínou, výsledek se určitě dostaví a rozhodně stojí za to. Chci ale zdůraznit, že nestačí cvičit jen do požadovaného výsledku, ale dále je třeba ho udržovat a neustále zlepšovat,“ říká trenér z myzeny.sk.

 

 

Osvědčené cviky na boky:

 

Zanožování v sedě
Posaďte se vzpřímeně tak, aby levá noha byla pokrčená v pravém úhlu před vámi a druhou vytočte vedle sebe tak, aby pata směřovala za vás (stehno a lýtko opět svírají pravý úhel). Rukama se opřete vedle levé nohy, ale příliš se neuklánějte. Pravou zvedněte mírně nad zem a zanožujte. Opakujte na každou nohu dvacetkrát. Tímto cvikem tvarujete boky, zadeček, i zadní strany stehen.


Rychlochůze kdykoliv a kdekoliv

Prospěšným pohybem, který můžete praktikovat každý den, je rychlá chůze. Svižné tempo kroku se vzpřímenými zády a zataženým bříškem, je účinné a nenáročné. Pokud si delší procházku chcete naplánovat, započítejte do svého programu čtyři až šest kilometrů dlouhou trať, kterou si dáte rychlochůzí.

 

Pomožte si módními fídly

 

Máte- li ráda barevné a zajímavé kousky, preferujte větší vzory před menšími. Lesklé materiály používejte jen v malé míře. Nic nezkazíte módními šaty se zajímavým dekoltem a propasovaným hořejškem, který se v pase začne radikálně rozšiřovat do volné slušivé sukně.
 

 
8 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Mim 21:55 19.11.2016
Vaše boky vám nikdo nebere. Když už kliknete na nějeký článek se specifickým názvem,ačkoliv vás ,,nezajímá" nepište prosím příspěvky typu: mám ráda svoje boky. A všichni kolem mají rádi moje boky. A jsme taková velká šťastná rodinka-já, moje okolí a moje boky...zklamu vás, ale nejste jediný, kdo má boky. Víte?
denise 09:48 24.08.2012
Mě též příroda obdařila širokými boky a přijde mi divné že bych je neměla mít ráda, vždyt jak jsem slyšela tak muži právě naopak když má žena štíhlý pas a široké boky - symbol plodnosti..tak nevím proč bych si je měla dát pryč :DD
Hanka M. 12:01 15.02.2012
Já nevim, jestli zrovna boky jsou to, co bysme měly my ženy řešit.. co já vím, tak se většině mužů líbí.. přijde jim to jako symbol ženskosti a velmi sexy.. dle mě by si člověk neměl hrát na něco, co není, takže pokud má genetický předpoklad k širokým bokům- bude k nim směřovat stále a já bych se například nechtěla celý život stresovat jen tím, že si hlídám stravu a vše okolo kvůli bokům. Takže já jsem zastáncem zdravého životního stylu .. to znamená nedržet diety, ale hodně pít, doplňovat vitamínky- já sem líná běham pro ovoce, takže si to nahrazuju džusíkama granini .. jím tak akorát a sportuju, jsem při těle, ale zpevněná a hlavně zdravá a přítel? Ten moje široký boky miluje!! takže rozhodně žádný stres!!
www.tukydolu.cz 20:20 13.02.2012
Existuje mnoho způsobů, jak zhubnout. Ale pokud nejsou na bázi vyvážené výživy, hubnutí je jen krátkodobé a navíc se stav těla zhoršuje díky nedostatku živin, vyplývajícího z omezení jídla. Další problém je masivní úbytek svalové hmoty souběžně s úbytkem tuků. Takže postupně znovu váhu naberete (což se nazývá jo-jo efekt) především v tucích. Nakonec skončíte s ochablým tělem, které je ještě v horší kondici, než když jste začali. Plus se to podepíše na Vašem zdraví, protože máte dokonce méně živin k obnově Vašich buněk, což je ta počáteční příčina, proč jste přibrali váhu.
Matin 15:23 13.02.2012
Mohla by autorka článku vyvětlit proč jsou široké boky špatné? Nebo jako každému se líbí uzké ramena, pas a boky?? To mate nějaké normy aby jste se cítili před kámoškama dospěle?