Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlásit »  |  Registrace »

Nezbývá vám čas na pravidelnou hodinu ve fitku? Přibývajících kil ani ztuhlých svalů se bát nemusíte. Jednoduché cviky zvládnete klidně v kanceláři.

Ani v práci nemusíte zahálet, protáhněte si tělo

Práce
zdroj: isifa.com Práce
aktualizováno 02.02.2015, 16:53 | 02.02.2015, 16:53 | doma.cz / mtr

Nezbývá vám čas na pravidelnou hodinu ve fitku? Přibývajících kil ani ztuhlých svalů se bát nemusíte. Jednoduché cviky zvládnete klidně v kanceláři.

Dlouhé a strnulé vysedávání u počítače vašemu tělu dvakrát moc neprospívá. Využijte chvilky, kdy jsou kolegové pryč, nebo je klidně zapojte taky a zkuste si malou rozcvičku přímo v kanceláři. Všechny cviky zvládnete, aniž byste se museli zvednou ze židle.

Protáhněte si záda

Okamžitou úlevu ztuhlé páteře vám přinese následující cvik. Posaďte se na židli, nohy mějte pokrčené v kolenou a předkloňte se tak, abyste se hrudníkem dotkla kolen, břicho při tom tlačíte na stehna, záda jsou zakulacena. Vydržte v maximálním napětí alespoň pět vteřin. Cvik opakujte pětkrát po sobě.

Sedněte si zpříma na židli a natažené ruce spojte nad hlavou. Táhněte je směrem dozadu, aby došlo k úplnému narovnání zad, pozor, ať při tom držíte lokty stále rovné. Pomalu se celá naklánějte doleva, přitom si protahujete pravou stranu těla. V maximálním protažení vydržte pět až deset vteřin a pak se zase narovnejte. To samé proveďte na pravou stranu. Celý cvik opakujte pětkrát na každou stranu.

Vsedě na židli zatněte břišní svaly. Ruce si dejte do polohy svícnu, dlaně držte ve výši ramen a při výdechu jimi tlačte proti imaginární překážce. Zabírají celé paže a zároveň bříško. Stejný cvik zkuste i v rozpažení, paže držte ve výši ramen. Při tom krásně protáhnete zádové svaly a šikmé břišní svaly.

 

Práce
(Foto: isifa.com)


Pryč se špíčky na břiše

Posaďte se na kraj židle, chytněte se rukama sedadla, držte tělo zpříma a zvedejte natažené nohy těsně nad zem a kmitejte jimi nahoru a dolů. Krásně si při tom posílíte spodní stranu bříška.

Výchozí poloha je stejná, jen zkuste napnuté nohy zvednout ještě o něco výš a kružte jimi v co největším oblouku nejprve ve směru hodinových ručiček a pak i v protisměru. Je to již o něco náročnější, ale posílíte i šikmé břišní svaly a stehna.

ČTETE TAKÉ:
Chcete sexy zadeček? Posilujte s Hankou. VIDEOLEKCE
I vy můžete mít ploché břicho. CVIKY
Choďte rovně, budete vypadat štíhlejší. CVIKY

Uvolněte nohy

Posaďte se zpříma na židli a roztažené nohy opřete vnějšími hranami chodidla o zem tak, že špičky chodidel směřují od sebe. Zvedejte obě nohy naráz, hlídejte si, aby vám chodidla zůstávala v rovině s podlahou. Posilujete při tom vnitřní stranu stehen a spodní část bříška. Je-li to pro vás náročné, zvedejte střídavě levou a pravou nohu.

 

V sedu na židli si opřete kotník levé nohy o koleno pravé nohy tak, aby levá noha byla v rovině s podlahou. Pak rukou zatlačte na koleno levé nohy, čímž dojde k protažení třísel a stehna. Tlak by měl trvat asi deset vteřin. Totéž opakujte s pravou nohou. Měli byste cítit protažení, nikoli ale bolest.

Nezapomeňte na ruce

 

Natáhněte levou ruku před sebe tak, aby prsty směřovaly vzhůru a dlaň byla otočená od vás. Pravou rukou chytněte prsty levačky a pomalu je přitahujte směrem k sobě. Ucítíte pnutí v celém předloktí. Vydržte takto alespoň patnáct vteřin a ruce vyměňte.

 

Další cvik kromě rukou zapojuje i svalstvo hrudníku. Zvedněte ruce do výše prsou a opřete o sebe dlaně, jako kdybyste se chtěli modlit. Tlačte silou dlaně proti sobě a hlídejte si, aby vám ruce neklesly níž. Po několika vteřinách povolte. Cvik opakujte desetkrát po sobě. Cítit byste měli svaly paží a prsní svalstvo.

 

Důležitá je pravidelnost. Najděte si každý den alespoň pár minut, klidně si rozcvičku rozdělte do několika kratších částí v průběhu celé pracovní doby. Díky tomu už nikdy nebudete odcházet z práce rozlámaná a bez energie.

 
6 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Aranka 16:47 03.02.2015
Lepší je, se nechat v práci protahovat šefem!! Ano na kraj prac.stolu nohy hodit do Vééčka a pěkně se nechat protahovat!!A plat se zdvojnasobuje.
zhubněte zdravě 18:54 10.12.2010
Zažily jste jo-jo efekt a nevíte co s tím. Získejte poradce,který Vám poradí,jak ho překonat. www.zijwellness.info