Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlásit »  |  Registrace »

Pečená zelenina, hutné a přitom dietní polévky, libové maso. Nedáte si? Podzimní večeře zahřejí.

Sedm nejlepších podzimních večeří, po kterých nepřiberete

podzimní večeře 1
zdroj: Thinkstockphotos podzimní večeře 1
aktualizováno 25.10.2013, 00:00 | 25.10.2013, 00:00 | doma.cz/raw

Pečená zelenina, hutné a přitom dietní polévky, libové maso. Nedáte si? Podzimní večeře zahřejí.

Nesnažte se na podzim jíst co nejdietnější jídla, protože po příliš lehkém pokrmu, jakým jsou třeba studené zeleninové saláty, by vás mohl trápit hlad. 

 


V tuto roční dobu potřebujete potraviny, které vás už na pohled zahřejí. Nemusíte se bát, o svíčkové s knedlíky nebo pečené huse tu nikdo nemluví. Ani podzimní sytivá jídla totiž nemusí znamenat žádnou kalorickou bombu. Hlad po nich však rozhodně mít nebudete.

 

Pozvěte do své kuchyně kořenovou zeleninu - nejen mrkev, ale i petržel a celer, nakupte různé druhy dýní, nebraňte se kapustě, cuketám, patizonům. Občas to doplňte libovým masem, typicky podzimní je například chuť zvěřiny.

 

 

Podzimní sedmička
Pro větší inspiraci vám přinášíme sedm nápadů na večeře vhodné právě do tohoto ročního období. Jsou velmi variabilní, recepty můžete upravovat podle chuti anebo podle toho, co zrovna najdete v ledničce a ve spíži.

 

1. Polévka z červené čočky a mrkve
Jednoduchý a velmi sytivý recept. Uvařte propranou červenou čočku, vody dejte tolik, aby byla čočka pouze ponořená – výhodou tohoto druhu je, že se nemusí namáčet a za čtvrt hodiny vaření je úplně měkká.

 

Mezitím na vedlejší pánvi poduste na kolečka nakrájenou mrkev na trošku olivového oleje, může být i obyčejný. Změklou mrkev přidejte k povařené čočce, přidejte plechovku krájených rajčat, osolte a opepřete. Při podávání můžete na talíř dát lžící kysané smetany.

 


2. Zapečené brambory s dýní
Uvařte brambory a máslovou dýni na krájenou na stejně velké kusy, každé zvlášť, dýni pak ještě osmahněte na troše oleje s česnekem, můžete přidat rozmarýn a sojový tempeh nakrájený na kostičky. Vše smíchejte a dejte zapéci tak, aby se vrchní vrstva opekla do křupava.

 

Dýně je pokrmem mnoha možností, malé kousky můžete například naplnit uvařenou okořeněnou rýži s masem či bez něj a zapéci, skvělá je dýňová polévka.

 

Zapékat podobným způsobem můžete i patizony nenbo směs kořenové zeleniny – mrkev, celer a petržel pokrájejte na kolečka a kostky, duste na oleji dokud nezměkne a nakonec směs zapečte s brambory, případně ji rovnou podávejte bez zapékání.

 

 


3. Dušená zelenina, steak
Na tohle jídlo vyražte do restaurace, tam se jim steak nejspíše povede lépe než vám doma. Důležité je, abyste si k němu nedávali běžnou přílohu a už vůbec ne například hranolky. Aby zůstal výživným, sytivým a přitom dietním jídlem, dejte si k němu zelené fazolky nebo dušenou zeleninu.

 


4. Těstoviny s lehkou zeleninovou omáčkou
Mimořádně lehké a přitom výborné jídlo. Pokrájejte cibuli na kostičky, osmažte s trochou česneku, přidejte na kostičky nakrájenou cuketu - můžete, ale nemusíte ji oloupat, duste do měkka a nakonec přidejte rovněž na jemno nakrájená rajčata. Duste, dokud vše nezměkne a mírně se nerozvaří, mezitím si připravte těstoviny, které touto omáčkou pouze zalijete, můžete pospat sýrem, nutné to však není.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Můžete dietou ovlivnit celulitidu? Ano, víme jak!

Deset nejlepších malých svačin na zahnání hladu. Ověřeno!

Víme, proč je důležité, abyste jedla pomalu!
 


5. Kuřecí paličky na medu
Trochu hříšné a ne úplně dietní jídlo si dejte výjimečně a těšte se z jeho výjimečné chuti. Dostatečné množství horních kuřecích stehýnek naložte den předem do směsi z medu, sojové omáčky, česneku nebo zázvoru a oleje, druhý den dejte upéci. Jako příloha se nabízí chléb, ale jídlo zvládnete i se salátem ze zelených listů, které ho příjemně odlehčí.

 

 


6. Teplý těstovinový salát
Může mít mnoho variací podle toho, co máte doma v oblibě. Osvědčená je například kombinace těstoviny, vejce, dušená brokolice a pokrájená syrová rajčata, vše smíchejte a přidejte případně na kousky nakrájenou mozzarellu a jako zálivku lžící majolky a lžící jogurtu, salát nemá plavat, jde jen o to, aby nebyl příliš suchý.

 

7. Brokolice zapečená se třemi sýry
Kupte několik kvalitních sýrů – například čedar, sýr s modrou plísní a kousek kozího, nemusí jich být mnoho, ale za chuť téhle večeře to stojí. Uvažte v páře brokolici, přidejte trochu vařených brambor a smíchejte s nastrouhanými sýry tří chutí. Nakonec zalijte smetanou a dejte zapéci.
 

 

 

 

 

 
1 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Ke článku nejsou žádné komentáře