Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlásit »  |  Registrace »

Večer byste měli jíst méně než v poledne. Ale někdy to nestačí. Na některá jídla zapomeňte úplně.

Šest nejhorších večeří aneb tohle si vážně odpusťte

večeře 4
večeře 4
aktualizováno 18.05.2015, 18:46 | 18.05.2015, 18:46 | doma.cz/raw

Večer byste měli jíst méně než v poledne. Ale někdy to nestačí. Na některá jídla zapomeňte úplně.

 Grilované maso, nakládaný hermelín nebo těstovinový salát. Víte, co mají tahle jídla společného? Mohou se stát těmi nejhoršími večeřemi, kvůli jejichž vydatnosti můžete za pouhý měsíc vážit o dvě nebo tři kila víc. Pokud se vám ta představa nelíbí, dejte si rychle na talíř něco jiného. Vysvětlíme vám proč.

 


1. Těstoviny se smetanou nebo těstovinový salát 
Těstoviny mnoho lidí mylně považuje za dietní zdravé jídlo, ale ony jsou jím pouze někdy. Coby salát s pár kousky těstovin, kde prim hraje zelenina a celek doplňují vajíčka nebo tuňák si je klidně dejte i k večeři.

 

 

 

Ale pokud hubnete, v restauraci si proto chcete dát něco lehkého a zvažujete těstoviny se špenátem zalité smetanou, tak svůj názor rychle změňte. Tahle porce vám dodá podstatně víc energie než kdybyste si dali pořádný steak.

 

Ještě větším hříchem jsou takzvané těstovinové saláty, kde je sotva pár kousků zeleniny, za to nechybí sýr a majonézová zálivka. A zcela určitě zapomeňte na pizzu, z níž dělá kalorickou bombu především těsto, případně sýr, pak už je úplně jedno, co dalšího na ní je.

 

NEPŘEHLÉDNĚTE:

To byla mňamka! Krásná herečka Kerestešová přiznala, že jedla ženskou placentu

(Ne)Chutné dorty, z nichž vám bude na zvracení. Podívejte se na galerii

 


2. Nakládaný hermelín coby dobrota k pivu 
Takový malý zákusek k pivu, že? Jen bychom vás rádi upozornili, že poctivý hermelín naložený voleji má asi tolik energie jako čtyři velká piva a ještě něco k nim přičtěte, pokud je například naplněný ořechy nebo obloženými konzervovanými brusinkami, což bývá také k vidění.

 

 

 

Navíc ho většina lidí zajídá chlebem. Je to dobré jídlo, ale vy maximálně ochutnejte. To už je podstatně dietnější naložený utopenec, byť také s kouskem chleba.

 


3. Grilované maso
Samozřejmě, tady záleží na tom, co se griluje. Kuřecí prsa mají energie docela málo, ale taky je to suché maso, které si na gril zrovna moc lidí nedává. Daleko častější jsou tučnější kousky, počínaje kuřecími stehenními řízky přes prorostlou vepřovou krkovičku až po kotlety, to celé navíc naložené v oleji.

 

Jelikož je to dost mastné, většinou se to nedá jíst samotné, tedy si k tomu každý dopřeje i pečivo. A hořčici nebo nějaký tučný dresink. Bohužel, na grilované pochoutky se nedá vztáhnout poučka, že bílkoviny jsou při dietě v pořádku, protože tady je k nim příliš mnoho tuku.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Umíte dobře snídat? Naučte se to! Jinak nezhubnete.

Všichni hubnou, ale vy potřebujete přibrat? Čtěte, jak na to.

Táborový suvenýr? Vši! Jak s nimi zatočit


4. Trochu sýra k vínu
Tohle je taková nevinnost, která bohužel obsahuje děsivé množství kalorií. Mnoho lidí si ji při tom dává nejen coby večeři, ale dokonce jako pamlsek po ní, zatímco dezert by si rozumně nedali.

 

Ale malinký kousek tiramisu by mohl být lepší volbou než během večera postupně snědená velká porce sýra. A to si uvědomte, že krom toho se pije alkohol a k sýru se nezřídka podává ovoce jako je hroznové víno, což rozhodně není nic dietního.

 

ČTĚTE TAKÉ NA KRASNA.CZ:

Zkus jídlo, které HUBNE ZA TEBE
Kdy (a co) večer naposledy jíst?
Hubni chytře! Spaluj tuky VE SPÁNKU


5. Chleba s máslem
Pamatuje si – tohle je večera prostá, nikoli dietní, protože svou vydatností dokáže uspokojit i dřevorubce. A tím, že si na chleba dáte doma vypěstovanou řeřichu z něj kilojouly nevyženete.

 

Krajíc chleba s máslem jich má kolem patnácti set, což je asi tak maximum, které si můžete k večeři během hubnutí dopřát. Málokdo však zůstane u jednoho, nemluvě o nevhodném složení – příliš mnoho sacharidů, příliš málo bílkovin.

 

 

večeře 4

 


6. Losos s kůží v těstíčku
Ryby jsou zdravé. To nikdo nezpochybňuje, zvláště to platí o těch mořských. Jenže taky platí, že některé druhy, například losos nebo tuňák, jsou dost tučné, zvláště když si je dopřejete i s kůží a v nevhodné kuchyňské úpravě.

 

Takže losos ano, pokud bude dušený a se zeleninou. Losos ne, pokud bude smažený nebo grilovaný s kůží nebo dokonce v těstíčku zalitý smetanovou nebo žloutkovou omáčkou.

 

 
11 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Neznámé 19:56 19.05.2015
Co přestat strašit s kalorickejma bombama a radši radit, že se má jíst ode všeho s mírou a když je chuť, dát si co si tělo zrovna žádá? Já to říkám pořád, lidi přestali z lenosti používat mozek a tak potřebujou podobně přiblblý rady, ve výsledku toho sežerou desetkrát tolik, ale o den později, protože potlačovaná chuť vždycky vyleze....
nublado 09:41 24.08.2013
Nezalezi na tom jakej chleba to je.. je to samej sacharid a to by se na veceri jist nemelo pac to uz nespalis a vsechno se ti to ulozi pod kuzi.. teda pokud nehodlas jit ven si zabehnout par km kolem baraku..
Martina 19:48 23.08.2013
Není zde napsáno, o jaký typ chleba se jedná, jelikož ne všechny jsou takové kalorické bomby, jak je zde popsáno... Například tmavý nebo žitný chléb je velmi zdravá věc :)