Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlásit »  |  Registrace »

Zelí obsahuje mnoho vitamínu C, který je právě na přelomu zimy a jara tak potřebný k posílení imunity. Zelí ovšem můžeme mít na svém jídelníčku celoročně.

Účinná zelná dieta: Zbavte se kil, únavy i nafouknutého břicha

V kuchyni
zdroj: Thinkstockphotos V kuchyni
aktualizováno 09.03.2015, 00:56 | 09.03.2015, 00:56 | Doma.cz/tvnoviny.sk

Zelí obsahuje mnoho vitamínu C, který je právě na přelomu zimy a jara tak potřebný k posílení imunity. Zelí ovšem můžeme mít na svém jídelníčku celoročně.

Syrové, ale i kvašené nebo vařené podobě podporuje činnost střev, a tak náš organismus pročišťuje. Na bázi pročišťování potom i funguje hubnutí pomocí zelí. Stačí vyloučit představu zelí v podobě zelňačky s uzenou klobáskou, trošku se zahýbat a uvařit si ty pravé zelné jídla na hubnutí.

 

O čem tedy zelná dieta je?

 

O chutné, zdravé a jednoduché zelné polévce, kterou byste měli jíst po celý den na zasycení. Tedy, snídaně a svačiny mohou být o něčem jiném, aby vám zelí brzy nelezlo i ušima. ;-) Snídaně by ideálně mohly být kombinací ovoce, jogurtu nebo ovesných vloček, ke svačině zvolte ovoce (dopoledne), zeleninu, zeleninové šťávy, semínka, ořechy... Během celého dne pijte hodně vody (čisté) a alespoň 3-4x za den si dejte zelnou polívčičku.

 

 

Jak ji připravit?

 

Na internetu a v kuchařkách najdete různé verze, pointa však stále zůstává stejná. Ve vaší dietní zelné polévce by mělo být co nejméně tuku. Základem by měla být hlávkové zelí, cibule, česnek a zelenina (zvolte například rajčata, papriku, mrkev, celer, petržel).


ČTĚTE TAKÉ:

Největší mýty o zdravé stravě: Luštěniny nadýmají. Jak je to správně?
Olivový olej je záchranou pro srdce. Pomůže ale i řepkový či sardinky
Největší mýty o zdravé stravě: Po ovoci se tloustne. Je to pravda?

 

Cibuli (klidně i 5 kousků) osmahněte na troše olivového nebo ořechového (lískooříškový, kokosový apod.) oleje, přidejte nakrájený česnek, zelí, i zbylou zeleninu, zalijte vodou a vařte do měkka. K zelenině můžete přidat i chilli papričku nebo zázvor, které podporují trávení i spalování tuků. Na závěr polévku ochuťte trochou soli a pepře.

 

 

Jak dlouho dodržovat zelnou dietu?

 

Ideálně jeden až tři dny, maximálně však 5. Poté postupně přejděte na běžnou, ale zdravou stravu. Nadále dodržujte pitný režim a samozřejmě - nezapomeňte se hýbat. :)
 

ZKUSTE DALŠÍ RECEPTY ZE ZELÍ:

JAK SPRÁVNĚ připravovat bílé zelí + RECEPTY
Čínské zelí se žampiony
Kološvárské zelí na maďarský způsob
Lasagne se zelím a tvarůžky

 
0 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Ke článku nejsou žádné komentáře