Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlásit »  |  Registrace »

Jíte rádi v po hospodách? Uberte na přílohách, zapomeňte na dresinky a řekněte si o dětské porce.

Jíst v restauraci a nepřibrat? Jedině s dětskými porcemi!

špageta
zdroj: Thinkstockphotos špageta
aktualizováno 20.08.2013, 00:34 | 20.08.2013, 00:00 | doma.cz/raw

Jíte rádi v po hospodách? Uberte na přílohách, zapomeňte na dresinky a řekněte si o dětské porce.

Víte, proč jsou Číňané štíhlí? Protože by si nikdy k jídlu nedali to, co se tu nabízí v takzvaných čínských restaurací. Nebo rozhodně ne denně.

 

Jídlo, jako jsou různá kuřata pěti chutí, křupavá kachní prsa nebo kung pao totiž obsahují příliš mnoho soli, příliš mnoho tuků i příliš mnoho sacharidů, zvláště když si k nim dopřejete poctivou porci příloh.

 


Oběd na celý den
Talíř se směsí kung pao, která patří ke stálicím jídelníčku čínských restaurací, má i kvůli tomu,že se do něj přidává pořádná hrst arašídů, kolem šesti tisíc kilojoulů. To je skoro celá doporučená denní energetická dávka.

 

 

Například ženy s kancelářskou profesí by si měly dopřát maximálně osm tisíc kilojoulů, pokud chtějí zhubnout, tak kolem pěti tisíc. V jídle je příliš mnoho tuku, protože tučné jsou oříšky, vepřové maso a navíc se celé na tuku smaží. Někde mají kung pao kuřecí, ale rozdíl v eneretické hodnotě bývá minimální, právě vzhledem ke způsobu přípravy.

 


Z pokrmů nabízených v běžných restauracích není nejhorší svíčková, zvláště pokud si dáte menší počet knedlíků než legendárních šest, ale smažený sýr s hranolkami a tatarkou. Ten ve vydatnosti drží s jídlem kung pao krok a proto se nedá omluvit skoro nikdy.

 


Ale hubnout nebudete ani po většině menších prohřešků – když se do restaurace dostanete jen občas, nevadíte to, zvláště jde-li o oběd a ne o večeři. Ale pokud se například denně stravujete v závodní jídelně nebo chodíte na oběd do restaurace s kolegy, hrozí vám spíše, že kvůli tomu začnete nabírat. Proto si musíte umět část pokrmů nebo celá menu odepřít.

 

 


Z příloh si dejte půlku nebo si objednejte dětské menu
Začněte například přílohami, těch bývá ve většině hospod zbytečně mnoho, vy si jich proto dejte jen půlku. Pokud je v nabídce možnost dát si poloviční porci, určitě to udělejte a nelituje toho, že za ní obvykle dáte sedmdesát procent ceny. Můžete si k ní doobjednat zeleninový salát, abyste se lépe zasytili.

 

Jestli není lepší připravit si jídlo doma. S nádobím Tescoma za super ceny z YOOPY.cz to hravě zvládnete.


Naopak se nenechte zlákat dětskými jídly, jsou sice objemově menší, ale mnohé restaurace si jejích nabídku usnadňují tím, že do ní zahrnou všelijaké smažené polotovary a ty se nedají doporučit dětem ani dospělým.

 

ČTĚTE TAKÉ:
Proč nehubnete, ani když se hýbete? S námi na to přijdete!

Všichni hubnou, ale vy potřebujete přibrat? Jak na to!

PRVNÍ POMOC: 7 rad, jak zachránit život svému dítěti!


Řízek vadí vždycky, těstoviny občas
Dobře je to vidět například na řízku – ten je příliš tučný vždycky. Je jedno, zda je z kuřecího nebo vepřového masa. V obou případech má deset deka tohoto pokrmu hodně přes tisíc kilojoulů, i když ten vepřový je na tom pochopitelně hůře.

 

Plátek dušeného kuřecího je přitom jídlem vyloženě dietním, má necelých pět set. Kuřecí stehna už tak dietní nejsou, ale sama o sobě jsou v pořádku, rozhodně je ale zbavte kůže.

 

 

 

Dietní naopak nikdy nebudou karbanátky a to ani ty zeleninové, protože v nich hraje prim strouhanka s tukem, maso či zelenina jsou vlastně jen detailem, který o jejich energetické vydatnosti nijak nerozhoduje. V poledne si k obědu můžete dát i těstoviny, ale volte určitě menší než obvyklou porci a úpravu nezahrnující smetanu.

 


Na druhou stranu, nemá smysl, abyste si dávali zeleninový salát a pak zbytek odpoledne ujídali různé drobnosti, protože vás bude honit hlad a mlsná. Oběd má mít mezi 1500 až 2000 kilojouly i při hubnutí, výrazně uberte až na večeři.

 

Rozhodně se včak kroťte v pití - ideální je, když budete oběd zapíjet jen neperlivou vodou. Pivo stejně jako limonády zbytečně zvyšují váš energetický příjem. 

 
4 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Ke článku nejsou žádné komentáře