Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlásit »  |  Registrace »

Někdy z restaurace odejdete s podstatně lehčí peněženkou, přestože jste si původně ani nic velkého dát nechtěly. Jaké triky na vás byly v podniku použity, aniž byste si toho všimly? Některé z nich jsou tak fikané, že jste je mohly sotva zaznamenat...

9 triků, kvůli kterým vždy utratíte v restauraci víc, než jste chtěly!

restaurace
zdroj: Getty Images restaurace
aktualizováno 28.08.2019, 00:00 | 28.08.2019, 00:00 | doma.cz

Někdy z restaurace odejdete s podstatně lehčí peněženkou, přestože jste si původně ani nic velkého dát nechtěly. Jaké triky na vás byly v podniku použity, aniž byste si toho všimly? Některé z nich jsou tak fikané, že jste je mohly sotva zaznamenat. Příště už si ale dáte pozor!

Nejenže majitelé restaurací zajistí to, abyste se do jejich podniků vrátily znovu, ale také abyste si objednaly pokrmy, které byste si bez jejich přispění nezvolily. Jak to dělají?


1. Menu podle vašeho vkusu


Určitě už jste zaznamenaly, že téměř v každé kavárně nebo restauraci se nachází speciální nabídka pro vegetariány. Menu je vytvořené tak, aby nikdo neodešel hladový. V jídelním lístku najdete různé gastronomické trendy a například také speciální jídla pro ty, kteří mají hlad nebo naopak hubnou, a proto se nechtějí přejíst. Na oko se vám majitelé snaží usnadnit výběr, ve skutečnosti se ale snaží, aby si něco dal opravdu každý.


2. Hudba


Když na pozadí restaurace hraje příjemná a nenápadná hudba, tak toho sníte mnohem víc, než kdyby bylo v podniku ticho. Nejen proto, že když hraje hudba, tak se v místnosti cítíte dobře a vydržíte tam déle. Výzkum také zjistil, že když jsou puštěné klasické skladby, tak lidé utratí o 10 % víc, protože se cítí bohatší a jejich sebevědomí stoupá. Výběr hudby je také přizpůsoben konkrétnímu účelu. Proto ve vinárnách často hrají francouzští interpreti a naopak v pivnicích třeba uslyšíte irskou hudbu.


3. Navýšení o 10 % ceny


Většině klientů nevadí připlatit si za omáčku, když bude cena vyšší jen o 10 %, než původně plánovali. Proto různé doplňky rychlého občerstvení nestojí více než 7-10 %.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Nejúspěšnější triky zlodějů + rady, jak nenaletět
Triky, jak podvádějí v zahraničí turisty. Na tohle si dejte pozor!
Neplaťte zbytečně za vodu, vzduch a další triky obchodníků


4. Menší výběr jídel


Zákazníky mate, když si mají vybrat v široké škále pokrmů. Příliš velká nabídka jídel totiž klienty nutí pochybovat o tom, jestli si vybrali správně, když měli tolik jiných možností a to je dělá nespokojenými.


Mnoho lidí se také domnívá, že když v restauraci dělají tolik jídel, tak je kuchaři nemohou umět vařit dobře. Nejlepší nabídka je podle nich ta, která je napsaná na samostatném papíru. Proto bývá také nejdražší.


5. Příjemní číšníci


Číšníci dobře vědí, že u vás získají body, když zahájí konverzaci nějakým komentářem. Ten většinou směřuje například k tomu, jaké je dnes počasí nebo že vám to sluší. Díky tomuto jednoduchému triku snadno získávají větší dýško.


6. Když má restaurace legendu


Dobré restaurace se snaží, aby nějak vyčnívaly z davu. Jde třeba o to, když zná pekař z jisté pekárny tajemství výroby těch nejlepších koblih. Hned se odliší od jiných pekáren, kde dělají na pohled obyčejné koblihy. Spousta lidí se na to chytne a raději si bude kupovat ty zdánlivě lepší koblihy.

 

restaurace
(Foto: Getty Images)


7. Speciální nabídka pro vás


Možná už se vám stalo, že když jste si objednávaly kávu, číšník se vás zeptal, jestli velkou a souhlasně přitom přikývl hlavou. Než jste se nadály, tak jste to také odsouhlasily, i když jste původně chtěli jen menší kafe. Jenže to už bylo pozdě.


Příjem zvyšuje i to, že standardní porce jsou někdy označené jako malé, zatímco obří dvojité porce jsou pojmenované jako standardní. Když vám pak jídlo přinesou, ještě se pousmějete, že za tu cenu se to vyplatilo, přestože tak velkou porci nakonec nezvládnete dojíst.


8. Pověst šéfkuchaře


Když je v menu u nabídky jídel někde připsáno „specialita šéfkuchaře“, rázem to ve vašich očích z obyčejného jídla udělá něco, co musíte vyzkoušet. Nemluvě o tom, když svou specialitu podává sám šéfkuchař. Občas jde ale jen o převlečeného číšníka, který na vás hraje pěknou komedii.


9. Vůně


Pachy hodně ovlivňují naše myšlení. I když už jste rozhodnuté, co si dáte, po vstupu do restaurace to možná ještě přehodnotíte, až ucítíte velmi příjemnou vůni jiného, dražšího jídla.


Vanilková a skořicová vůně zvyšuje prodej dezertů, slaninová zařídí, abyste si v podniku dali větší snídani. Levandule se často používá k tomu, abyste na místě strávily víc času, přestaly spěchat a utratily víc peněz.

 
0 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Ke článku nejsou žádné komentáře