Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlásit »  |  Registrace »

Nečekejte, až vás skolí podzimní infekce!

15 tipů na posílení imunitního systému

aktualizováno 08.09.2011, 00:00 | 08.09.2011, 00:00 | doma.cz/kat

Nečekejte, až vás skolí podzimní infekce!

Pozitivní myšlení, redukce stresu, správná výživa, čas jen pro sebe, … To vše pomáhá budovat obranyschopnost organismu nejen během nemoci. Co z uvedených tipů (ne)děláte?

 

Nestresujte se


Určitá míra stresu může být prospěšná, protože připraví vaše tělo na přicházející podněty. Ale pokud je stresu příliš nebo je dlouhodobý, vaše tělo se vyčerpává a i váš imunitní systém se oslabí. Udělejte si proto čas na odpočinek a odreagování.

 


SUPERTIP! Pravidelně se milujte


Sex zlepšuje náladu a prospívá i vašemu zdraví. Studie ukázaly, že lidé středního věku, kteří se milují častěji, jsou na tom zdravotně lépe než lidé s chudým milostným životem.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Pálení žáhy trápí 40 procent Čechů: co uleví?

Zjistěte příčinu bolestivé menstruace - TEST

 

Pořiďte si domácího mazlíčka


Pes vás donutí vyrazit na procházku, i pokud se vám nechce, jinak budete uklízet loužičky. Pravidelný pohyb vám sníží tlak i krevní cholesterol a tím se zlepší vaše zdraví. Navíc se ukazuje, že domácí zvířata zabraňují vzniku alergií u dětí.

 

Rozšiřte si okruh známých


Nedávná studie ukázala, že lidé se širokým okruhem známých žijí déle než lidé osamocení. Navštěvujte vzdělávací kurzy nebo se připojte ke skupině lidí se stejnými zájmy.

 

Myslete pozitivně


Optimistická nálada posiluje váš imunitní systém, proto se věnujte věcem, které vás baví a dělají vám radost.

 

 

 

Smějte se


Vědci sledovali, jak7 vliv má sledování vtipných videí na imunitní systém, a přišli na to, že lidé, kteří se smějí od srdce a nahlas, mají imunitní systém výkonnější.

 

Jezte ovoce a zeleninu


Ty obsahují antioxidanty – látky, které chrání buňky lidského těla před poškozením kyslíkovými radikály. K získání různých typů antioxidantů jezte ovoce a zeleninu různých barev.

 

Užívejte vitamíny


Pokud cítíte, že ve vaší stravě něco chybí, dodávejte tělu vitamíny, nejlépe ve formě multivitamínů. Pro imunitní systém jsou důležité hlavně vitamíny A, C, D a E, selen, zinek a hořčík.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Návrat do škol(k)y prověří imunitu dítěte: jak se bránit infekcím?

Vše o bolestech hlavy: jak se jich zbavit

 

 

Vynechte prázdné kalorie


Cukrovinky, jídla z fastfoodů a sladké nápoje obsahují minimum vitamínů, vlákniny a dalších důležitých živin. Naopak obsahují velké množství chemických přísad, které mohou poškozovat vaše tělo, uvádí server lecba-rakoviny.cz.

 

Používejte bylinky a doplňky stravy


Pro váš imunitní systém jsou prospěšné například česnek, ženšen a probiotika.

 

Cvičte


Pravidelný pohyb je jedna z nejlepších metod, jak posílit svůj imunitní systém a zlepšit svůj celkový zdravotní stav.

 

Spěte


Pokud spíte málo, vaše tělo nemá dost času bojovat proti nežádoucím vlivům.

 

Omezte alkohol


Nadmíra alkoholu váš imunitní systém oslabí a vy budete častěji nemocní. Muži by měli vypít maximálně dvě piva nebo dvě sklenky vína denně, u žen je maximum jedno pivo nebo jedna sklenka vína.

 

Přestaňte kouřit


Kouření oslabuje váš imunitní systém. I pokud kouříte jen občas, váš imunitní systém vám to dá najevo.

 

Myjte si ruce


Hygiena je nejjednodušší obrana proti infekčním nemocem. K mytí rukou používejte mýdlo a ruce si myjte pod čistou tekoucí vodou alespoň 20 vteřin.

 

 
1 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Ke článku nejsou žádné komentáře