Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlásit »  |  Registrace »

Jste těhotná a trápí vás ranní nevolnosti? Nejste sama. I Kate Middleton trpí.

Desatero proti těhotenským nevolnostem

Těhotenství
zdroj: isifa.com Těhotenství
aktualizováno 04.12.2012, 13:47 | 03.12.2012, 18:49 | doma.cz/kat

Jste těhotná a trápí vás ranní nevolnosti? Nejste sama. I Kate Middleton trpí.

Nepříjemný stav slabosti a nutkání na zvracení v počátku těhotenství zažívají asi tři čtvrtiny žen.
Hlavní příčinou nevolnosti je zvýšená hladinu hormonu HCG v krvi, která dosahuje vrcholu mezi osmým a devátým týdnem a pak se snižuje, uvádí server o mateřství babyweb.cz.

 

To vysvětluje, proč přibližně kolem dvacátého týdne většinou nevolnosti samy od sebe ustávají. Jen některé ženy mají občasné potíže až do konce šestého měsíce.

 

 

Máte pocit, že je vám tak nevolno, že to už není možné zvládnout? Udělejte si tento TEST a zjistíte, zda nepotřebujete lékařskou pomoc.

 


Jak na nevolnost:


- Než ráno vstanete z postele, snězte sladký suchar nebo sušenku, aby se vám zvýšila hladina cukru v krvi.

 

- Vstávejte pomalu, na posteli se příjemně protáhněte, v klidu se posaďte, spusťte nohy na zem a teprve po chvíli vstaňte.

 

- Denní jídelníček si rozdělte na menší porce, nejlépe na pět porcí denně. Zvláště ráno jsou vhodné banány, chlazené strouhané jablko, meloun a hroznové víno.

 

- Nezapomínejte na správný pitný režim. Vhodnou bylinkou na zmírnění ranních nevolností je květ heřmánku, který navíc uklidňuje a napomáhá trávení. Bylinku můžete užívat jako čaj nebo relaxační koupel. K pití jsou vhodné i další bylinkové čaje s obsahem fenyklu, meduňky a máty v množství maximálně dva šálky denně. Výborný je i chlazený zelený či černý čaj nebo rooibos.

 

Těhotenství
(Foto: isifa.com)

 

 

Další zajímavosti o mírnění nevolností v těhotenství se dozvíte v magazínu Víkend na TV NOVA v úterý v 21:30

 

 

- Snažte se v době ranní nevolnosti vyřadit z jídelníčku tuky. Plnotučné mléčné výrobky omezte a nahraďte je nízkotučnými.

 

- Nejezte žádná tučná, smažená nebo příliš kořeněná jídla.

 

- Také se pokuste sníst něco malého a lehkého, než jdete spát.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Je to jisté! Kate čeká miminko! Prince, nebo princeznu? Hlasujte!

Vady řeči: TEST, zda vaše dítě mluví správně

Překonejte obavu z létání. Jak na to?

 

- Nebojte se v každodenním shonu zastavit a relaxovat. Při vypjatých situacích pomáhá hluboké dýchání.

 

- Pokud možno se vyhýbejte přeplněným dopravním prostředkům a vydýchaným a zakouřeným místnostem.

 

- Váš lékař vám může doporučit přípravek, který pomáhá proti ranním nevolnostem. Velmi účinná a šetrná k organismu těhotné ženy jsou homeopatika.

 

 
2 hlasů
Vaše hodnocení