Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Trápí vás váš kolega, který chrchlá a pčíká u vedlejšího stolu a ani i nedá před ústav kapesník? dejte mu přečíst tento článek a vysvětlete mu, jak je nezodpovědný!

Nezapomínejte na kapesník! Když kýchnete, letí vir dva metry!

kašel - 3
zdroj: Thinkstockphotos kašel - 3
aktualizováno 03.10.2013, 00:00 | 03.10.2013, 00:00 | doma.cz/mag

Trápí vás váš kolega, který chrchlá a pčíká u vedlejšího stolu a ani i nedá před ústav kapesník? dejte mu přečíst tento článek a vysvětlete mu, jak je nezodpovědný!

Když kolega u vedlejšího stolu pčíkne, vir letí vzduchem skoro dva metry. to znamená, že se dostane nejen do vzduchu, ale v případě zakrytí rukou a na další místa, kterých se nakažený dříve nebo později dotkne. Proto je tak důležité si v době viróz stále mýt ruce a používat kapesník.

 

Když ho zrovna nemáte po ruce, nebo to nestihnete, pak obraťte hlavu na horní část ruky a pčíkněte do ní. Lepší než viry roznášet na svých rukou. A nezapomínejte větrat, jen tak se vám podaří množství virů v místnosti zředit

 

Šíření viru vzdušnou cestou nejde nikdy stoprocentně zabránit, ale pokud budete dodržovat základní pravidla, bude viróza šířit obtížněji.

 

 

Jak dlouho virus přežije, záleží na druhu povrchu, kam kapénky, které jej obsahují, dopadnou. Na hladkém povrchu z plastů nebo kovů vydrží nejdéle - až dva dny. V oblečení a papírových kapesnících se drží až dvanáct hodin, na rukou pět minut.

 

Teplé ponožky
Myslete i na celkové zvýšení imunity. Tělo posílí také otužování či sauna. Vyčistí se kůže i sliznice, zvýší se přizpůsobivost organismu. Naopak sliznice v krku není dobré dráždit studenými nápoji. Musí se vyrovnávat s nízkou teplotou a nemají pak sílu na boj s virem. Snadněji podlehnou nemoci. Mnohem lépe organismu udělá teplý čaj, který navíc může zahřát studené a neprokrvené ruce.
 

 

Jak ještě zvýšit imunitu?

Pozitivní myšlení, redukce stresu, správná výživa, čas jen pro sebe, … To vše pomáhá budovat obranyschopnost organismu nejen během nemoci. Píše web www.ulekare.cz

 

Nestresujte se
Určitá míra stresu může být prospěšná, protože připraví vaše tělo na přicházející podněty. Ale pokud je stresu příliš nebo je dlouhodobý, vaše tělo se vyčerpává a i váš imunitní systém se oslabí. Udělejte si proto čas na odpočinek a odreagování.

Pravidelně se milujte
Sex zlepšuje náladu a prospívá i vašemu zdraví. Studie ukázaly, že lidé středního věku, kteří se milují častěji, jsou na tom zdravotně lépe než lidé s chudým milostným životem.

 



Pořiďte si domácího mazlíčka
Pes vás donutí vyrazit na procházku, i pokud se vám nechce, jinak budete uklízet loužičky. Pravidelný pohyb vám sníží tlak i krevní cholesterol a tím se zlepší vaše zdraví. Navíc se ukazuje, že domácí zvířata zabraňují vzniku alergií u dětí.

 

Rozšiřte si okruh známých
Nedávná studie ukázala, že lidé se širokým okruhem známých žijí déle než lidé osamocení. Navštěvujte vzdělávací kurzy nebo se připojte ke skupině lidí se stejnými zájmy.

 

Myslete pozitivně
Optimistická nálada posiluje váš imunitní systém, proto se věnujte věcem, které vás baví a dělají vám radost.

 

 

Smějte se
Vědci sledovali, jaký vliv má sledování vtipných videí na imunitní systém, a přišli na to, že lidé, kteří se smějí od srdce a nahlas, mají imunitní systém výkonnější.

 

 

Jezte ovoce a zeleninu
Ty obsahují antioxidanty – látky, které chrání buňky lidského těla před poškozením kyslíkovými radikály. K získání různých typů antioxidantů jezte ovoce a zeleninu různých barev.

 

Užívejte vitamíny
Pokud cítíte, že ve vaší stravě něco chybí, dodávejte tělu vitamíny, nejlépe ve formě multivitamínů. Pro imunitní systém jsou důležité hlavně vitamíny A, C, D a E, selen, zinek a hořčík.

 

Vynechte prázdné kalorie
Cukrovinky, jídla z fastfoodů a sladké nápoje obsahují minimum vitamínů, vlákniny a dalších důležitých živin. Naopak obsahují velké množství chemických přísad, které mohou poškozovat vaše tělo.

 

Používejte bylinky a doplňky stravy
Pro váš imunitní systém jsou prospěšné například česnek, ženšen a probiotika.

 

Cvičte
Pravidelný pohyb je jedna z nejlepších metod, jak posílit svůj imunitní systém a zlepšit svůj celkový zdravotní stav.

 

Spěte
Pokud spíte málo, vaše tělo nemá dost času bojovat proti nežádoucím vlivům.

 

 

Omezte alkohol
Nadmíra alkoholu váš imunitní systém oslabí a vy budete častěji nemocní. Muži by měli vypít maximálně dvě piva nebo dvě sklenky vína denně, u žen je maximum jedno pivo nebo jedna sklenka vína.

 

Přestaňte kouřit
Kouření oslabuje váš imunitní systém. I pokud kouříte jen občas, váš imunitní systém vám to dá najevo.

 

Myjte si ruce
Hygiena je nejjednodušší obrana proti infekčním nemocem. K mytí rukou používejte mýdlo a ruce si myjte pod čistou tekoucí vodou alespoň 20 vteřin.


 

 
8 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Marki 06:19 03.10.2013
Prosím, než zveřejníte článek, přečtěte si jej po sobě!