Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlásit »  |  Registrace »

Mnoho lidí neví, k čemu je cholesterol dobrý či špatný a kterým radám vlastně vůbec věřit a proč.

Potraviny, které zvyšují cholesterol

Potraviny
zdroj: isifa.com Potraviny
aktualizováno 23.01.2013, 00:00 | 23.01.2013, 00:00 | doma.cz/kat

Mnoho lidí neví, k čemu je cholesterol dobrý či špatný a kterým radám vlastně vůbec věřit a proč.

Cholesterol sice nevidíme, ale naše tělo ho potřebuje pro správné fungování. Pomáhá mimo jiné zpracovávat tuky a organismus si ho z větší části vyrábí sám v játrech. Další zásoby se do těla dostávají stravou. Rozlišujeme cholesterol nejen celkový, ale také hodný (HDL) a zlý (LDL). U dospělých se považuje za normální hodnota do 5,0 mmol/l. Pokud je ale hladina vyšší, může to znamenat jisté zdravotní komplikace, uvádí server kardiochirurgie.cz.


Co z jídelníčku opravdu (ne)škodí

 

Potraviny s vysokým obsahem nasycených tuků. Vadí nejvíce a patří sem máslo, sádlo, potraviny rychlého občerstvení a ty s vysokým obsahem tuků, smetana, sušenky a podobě.


Vejce. Pořád slyšíte, že vejcím se musíte vyhýbat? Potraviny s vysokým obsahem nasycených tuků zvyšují hladinu cholesterolu mnohem dramatičtěji než vejce. Americká asociace kardiologů doporučuje 300 mg cholesterolu denně, takže 1 vajíčko denně je naprosto v pořádku.


Červené maso. I to sklízí negativní kritiky a i zde tak trochu neprávem. Pokud budete konzumovat libové hovězí maso jednou týdně, je to naprosto přijatelné, uklidňuje server ulekare.cz. Pozor však na mleté výrobky, těm se vyhněte.

 

 

ČTĚTE TAKÉ:

Vlašské ořechy snižují hladinu cholesterolu

Potraviny, díky kterým budete sexy!

 

Potraviny
(Foto: isifa.com)


Bramborová kaše. V restauracích si ji raději nedávejte, většinou ji připravují z másla, smetany, plnotučného mléka nebo sýru, takže ze zdravých brambor vytvoří doslova tuky nasycenou bombu. Dejte přednost vařeným bramborám se zeleninou.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Kalorická kalkulačka: Vypočítá a poradí

Jáhlové kuličky s lososem

Krůtí prsíčka s jarní zeleninou

 


Exotické potraviny. Přestože dobře chutnají, buďte v jejich konzumaci střídmí. Kokosový ořech či olej, palmový olej nebo kakaové máslo obsahují velké množství tuků, takže si je vychutnávejte jen v malých dávkách.


Míchané nápoje. Například Piňa Colada obsahuje rum, kokosový krém, džus a sodu, takže nápoj má kolem 600 kalorií v jedné sklence. Lepší je tyto vysoce kalorické nápoje vynechat.

 

Vždy ve střehu

 

Čtěte pozorně štítky na potravinách a vyhýbejte se potravinám s vysokým obsahem nasycených tuků. Dbejte i na správnou přípravu jídla − nesmažte, odstraňujte před vařením z masa přebytečný tuk a kůži, používejte teflonové nádobí a oleje ve spreji nebo jen malé dávky těch rostlinných. Jen tak udržíte svůj cholesterol na správné hodnotě.

 

 
4 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Gabca 11:31 20.04.2017
U cholesterolu hraje poměrně velkou roli dědičnost. Kdo k tomu má v rodině sklony, měl by si jídlo mnohem víc hlídat. U nás doma na to trpí mamka, a protože má i hodně potravinových alergií, bere na snížení cholesterolu i doplňky jako MaxiCor s Omega3, to je mastná kyselina, která je na úpravu cholesterolu dobrá.