Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlásit »  |  Registrace »

Pokud patříte mezi odborníky na výmluvy, když přijde na cvičení, škodíte si.

Prevence rakoviny? Důležitý je pohyb 30 minut denně 5 dní v týdnu

Cvičení
zdroj: isifa.com Cvičení
aktualizováno 05.11.2012, 09:47 | 05.11.2012, 00:00 | doma.cz/kat

Pokud patříte mezi odborníky na výmluvy, když přijde na cvičení, škodíte si.

V nedávných studiích totiž vědci prokázali, že pravidelný pohyb je nejen prospěšný, ale dokonce i do určité míry léčí rakovinu. Jakkoli to zní trochu přitažené za vlasy, jde o objektivní výsledky pozorované nejen odborníky, ale i samotnými nemocnými.


Odvážné pacientky

 

V tomto konkrétním případě šlo o pacientky s rakovinou prsu, které do svého léčebného procesu zařadily i cvičení. Tyto odvážné ženy cvičily s mírnou intenzitou (na 60 až 85 % svého maximálního tepového maxima) 20 či 30 minut třikrát týdně po dobu čtyř až dvanácti týdnů.

 

Nešlo přitom o nic zbytečně komplikovaného, jejich pohybový program zahrnoval hlavně jízdu na kole a procházky. A přínosy cvičení?

- Došlo k poklesu stavů nevolnosti a vyčerpanosti.
- Ženám se zlepšila nálada a zvýšilo sebevědomí.
- Posílila se obranyschopnost organismu.
- Celkově se nemocným pozvedla kvalita života.

 

Cvičení
(Foto: isifa.com)

 

 

Cvičení pro jistotu

 

Americká společnost zabývající se rakovinou má jasný recept, jak předejít rakovině. Doporučuje cvičit 30 minut denně 5 dní v týdnu. A nemyslí tím pouze mučení v posilovně, trdí server lecba-rakoviny.cz. Pod pojem cvičení se dá totiž zahrnout i spousta dalších zajímavých aktivit. Nabízíme pár příkladů:

 

- Procházky a turistika. Najděte si klidnější chodník či park a prostě choďte. Vezměte si s sebou něco na poslouchání, audioknihu či hudbu, a procházejte se, co hrdlo ráčí. Pokud milujete přírodu, nebojte se podniknout třeba i náročnější túru.


- Tancování. Plní všechny požadavky na cvičení, přitom pohybovat se v rytmu hudby můžete stejně dobře doma jako v tanečních pro pokročilé.


- Plavání. Má mezi jinými cvičeními výjimečné postavení, protože zapojuje prakticky všechny svalové skupiny. Navíc je to sport s příznivým efektem na srdce.

 

 

Návody na nejzábavnější cvičení najdete zde:

 

Vymakejte bříško chůzí nebo během!

Afrofitness: Hubněte v divokých rytmech!

Perfektní zadek: 10 super cviků od trenérky hvězd

 

Cvičení
(Foto: isifa.com)

 

 

 


Kolo či rotoped. Nedopusťte, aby se z vašeho domácího "šlapadla" stal jen drahý věšák. Jeho velikou předností je, že můžete kontrolovat tep a zátěž v teple domova. Pro příznivce přírody poslouží ke stejným účelům klasické kolo. Ať už doma, či venku, půlhodinka pět dní v týdnu by neměla být problémem.

 

Jděte do toho!

 

Cvičení stojí za to – kromě dobrého pocitu z toho, že pro sebe něco děláte, můžete navíc předcházet i rakovině. Nebojte se znovu začít hýbat, třeba i jinak, než jste byli dosud zvyklí, radí server ulekare.cz. Zkuste procházky, kolo či něco úplně nového. Život je vzácný dar, prožijte ho naplno a jinde než jen před obrazovkou.

 
2 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Ke článku nejsou žádné komentáře