Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlásit »  |  Registrace »

Rozmazané vidění, suché oči, bolest hlavy. Zná to téměř každý, kdo pracuje s počítačem.

90 procent lidí bolí oči z počítače: co pomůže?

aktualizováno 26.04.2011, 07:57 | 26.04.2011, 00:00 | doma.cz/kat

Rozmazané vidění, suché oči, bolest hlavy. Zná to téměř každý, kdo pracuje s počítačem.

Upřený a dlouhodobý pohled do monitoru počítače se stal nedílnou součástí běžného pracovního dne. Výsledkem tohoto přepínání očí může být i soubor příznaků, který se dnes běžně označuje jako „syndrom počítačového vidění“.

 

Problém naší doby


Výzkumy ukazují, že oční problémy způsobené nadměrnou prací na počítači jsou opravdu časté. Asi 50 až 90 % lidí pracujících s počítačem má alespoň některé příznaky náležející do syndromu počítačového vidění. Navíc uvedené problémy se netýkají jen dospělých, kteří tráví svou pracovní dobu před monitory počítačů, uvádí server zeleny-zakal.cz. Také děti využívající počítač k zábavě nebo studiu mohou trpět podobnými problémy, zvláště tehdy, pokud postavení počítače při práci nebo jeho osvětlení není ideální.

 

Dvojité vidění


Neexistuje žádný důkaz o tom, že by syndrom počítačového vidění mohl způsobit vážné nebo trvalé poškození našeho zraku, například šedý zákal.

 


Na druhou stranu může být častá práce s počítačem příčinou následujících problémů:

 

 

rozmazané vidění,
dvojité vidění,
suché a zarudlé oči,
podrážděné oči,
bolest hlavy,
bolest krční páteře nebo zad.

 

 


I když se nejedná o nic vážného, problémy s očima mohou velmi znepříjemnit naši práci a také výrazně snižovat pracovní výkonnost.

 


Čtyři tipy pro ochranu očí!


Předcházet unaveným a přepracovaným očím můžeme i pomocí několika drobných změn, které uděláme na svém počítači a ve svém pracovním prostředí.

 

1. Nenechte se oslnit – nastavte si osvětlení svého pracovního místa tak, aby lesk na monitoru počítače byl co nejmenší, a vaše oči se tak nemusely zbytečně namáhat. Na monitor by nemělo dopadat přímé světlo z okna a také umělé osvětlení místnosti je pro práci na počítači vhodné spíše tlumenější.

 

2. Upravte si pracovní plochu – podle odborníků je nejvhodnější pozice monitoru mírně pod úrovní vašich očí, ve vzdálenosti 55 až 65 cm od obličeje. V této pozici nebudete muset natahovat krk ani napínat oči.

 

3. Dopřejte svým očím pauzu – přibližně každých dvacet minut dejte svým očím na dvacet sekund oddych. Odvraťte pohled od monitoru a zadívejte se třeba z okna nebo přejíždějte pohledem po místnosti.

 

4. Upravte si monitor – nastavení vašeho monitoru není neměnné, obzvláště pokud vám nevyhovuje. Věnujte mu chvíli času a upravte si jas, kontrast a velikost písma přesně podle svých potřeb.

 

 
3 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

terka 10:25 29.03.2017
Já si kupuji zásadně výživu pro oči Ocutein brillant od DaVinci, díky nejvyšší dávce luteinu 25mg mi oči chrání, nemám je tak červené a ještě mi pomáhá k prevenci proti zhoršení zraku!
Lenka9 11:47 26.01.2017
Mně v tomto ohledu pomáhá prokapávání očí a střídání čoček a brýlí (v rámci dnů). Kupuji výhradně jednodenní jednodenní čočky, a to z obchodu http://www.kup-cocky.cz/, mám s nimi jen dobré zkušenosti, zboží vždycky přišlo v pořádku a včas :)