Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlásit »  |  Registrace »

Migréna často přichází neohlášeně a špatně se jí zbavuje. Chvíli to totiž trvá, než zase odezní, a vám nezbývá než vzít si prášek a doufat, že už to utrpení brzy skončí. Pokud trpíte bolestmi hlavy neustále, může vám to nepříjemně zkomplikovat i k...

9 jídel, která zmírní migrénu a zabrání jejímu návratu

migréna
zdroj: Getty Images migréna
aktualizováno 20.10.2019, 00:00 | 20.10.2019, 00:00 | doma.cz

Migréna často přichází neohlášeně a špatně se jí zbavuje. Chvíli to totiž trvá, než zase odezní, a vám nezbývá než vzít si prášek a doufat, že už to utrpení brzy skončí. Pokud trpíte bolestmi hlavy neustále, může vám to nepříjemně zkomplikovat i každodenní život. Jak s tím konečně zatočit?

Prášky i cviky jsou sice dobrým prostředkem proti migréně, bohužel ale fungují jen dočasně a po nějaké době se bolest opět vrátí. Taky ale můžete udělat něco, co pomáhá dlouhodoběji, a to změnit stravu. Stejně jako existují potraviny, které mohou migrénu spouštět, tak jsou tu i takové, které pomohou jejímu vzniku zabránit. Co byste měly do vašeho jídelníčku zahrnout, aby se typická bolest hlavy nedostavila?


1. Losos


V lososu se nachází hodně omega-3 mastných kyselin a vitamínu B2. Díky tomu konzumace této ryby zabraňuje shlukování krevních destiček, což je proces, který často způsobuje právě migrénu. Když budete jíst hodně lososa, vaše migrény celkově zmizí stejně jako některé vaše záněty.


2. Fíky


Fíky jsou prospěšné nejen pro celý organismus, ale fungují také jako prevence proti migréně. Obsahují totiž draslík, ten léčí nejen záněty, ale zabraňuje také bolestem hlavy.


3. Batáty


Nejenže jsou batáty neboli sladké brambory velmi dobrou přílohou, ale také vám pomohou od migrény. Jsou totiž bohaté na vitamín C, vitamín B1 a draslík. Když tedy budete jíst batáty, budou na vás mít zklidňující účinek a stávající bolest hlavy se zmírní. Pokud je zařadíte do vaší stravy dlouhodobě, migréna se u vás dlouho neobjeví.

 

migréna
(Foto: Getty Images)


4. Avokádo


Tohle ovoce zbožňuje spousta lidí. Kromě toho, že se skvěle hodí do mnoha salátů a pomazánek a je zdravé, tak také účinně bojuje proti migréně. Avokádo je totiž bohaté na specifické antioxidanty, díky kterým nejenže silné bolesti zmizí hlavy, ale zmírní se i riziko jejich opětovného vzniku. Konkrétně jde o lutein a zeaxantin.


5. Potraviny obsahující vodu


Nejspíš dobře víte, že když vás bolí hlava nebo máte dokonce migrénu, uleví se vám, když budete pít dostatek vody. Dehydratace je totiž jednou z příčin, proč tento problém vzniká. Proto pro vás bude vhodné jíst i potraviny, které hodně vody obsahují. Kromě vodního melounu a mrkve to jsou dobré třeba ještě okurka a celer. A mějte pod kontrolou množství vody, které za den vypijete.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Červené víno spouští migrénu častěji u žen než u mužů
Jídlem proti depresi? Ano, ale dobroty pečlivě vybírejte
Jak dodat tělu co nejvíce živin? Párujte potraviny, které k sobě patří


6. Quinoa


Kromě mnoha dalších zdravotních přínosů pomáhá tato superpotravina i proti migréně. V quinoe se nachází hodně hořčíku, riboflavinu a železa, což udržuje migrénu dostatečně daleko od vás.


7. Kadeřávek


To, co vás ochrání proti pulzující bolestí hlavy, jsou mimo jiné už zmíněné omega-3 mastné kyseliny. Pokud si nemůžete dovolit moc často lososa, najdete tyto látky také v kadeřávku.

 

migréna
(Foto: Getty Images)


8. Jogurt


Podle výzkumů je riboflavin, součást vitamínu B, jednou z nejúčinnějších preventivních látek proti vzniku migrén. Jogurt je na riboflavin opravdu bohatý, pokud proto trpíte častými migrénami, zařazujte ho do své stravy častěji a sledujte výsledky.


9. Citronáda


Citronová šťáva s velkým množstvím vitamínu C je známá pro mnoho svých zdravotních výhod. Jednou z nich je i to, že zabraňuje příchodu migrény. Kdykoliv to na vás přijde, vymačkejte si do sklenice citrón, smíchejte s vodou, přidejte dvě lžičky soli a vypijte. Zmírní to vaše trápení a vy se budete cítit mnohem lépe.


BONUS


Popadla vás migréna? Smíchejte skořici s vodou tak, aby vznikla hustá směs. Pak ji naneste na čelo a spánky a nechte půl hodiny působit. Až pastu omyjete, uvidíte, že se vaše bolest zmírnila.

 
0 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Ke článku nejsou žádné komentáře