Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlásit »  |  Registrace »

Nezapomínejte, že základním předpokladem štíhlé postavy je zdravá a vyvážená strava. Pro většinu lidí je nejtěžší vynechat z jídelníčku jednu stejnou věc. Jak se vypořádat s chutěmi i slabou vůlí?

Chcete zhubnout? Tohle je NEJTĚŽŠÍ přestat jíst, ale jinak to nepůjde

Mlsání
zdroj: Getty Images Mlsání
aktualizováno 18.02.2019, 00:00 | 18.02.2019, 00:00 | Doma.cz/tvnoviny.sk

Nezapomínejte, že základním předpokladem štíhlé postavy je zdravá a vyvážená strava. Pro většinu lidí je nejtěžší vynechat z jídelníčku jednu stejnou věc. Jak se vypořádat s chutěmi i slabou vůlí?

Základem redukce hmotnosti je správné nastartování metabolismu. Pokud chce člověk zhubnout, z jídelníčku by měl jako první vyloučit nadbytečné sacharidy, zejména jednoduché cukry. Těstoviny, bílé pečivo, zejména sladké a smažené, ale i sušenky a další cukrovinky se snažte co nejvíce omezit. Odolat chuti na sladké může být obtížné, protože tělo má na cukru regulérní závislost, ale právě sladkosti nejvíce přispívají k nadváze.

 

Při hubnutí pomůže z jídelníčku také vyloučit slazené nápoje a ve velkém i džusy, je to jen další zbytečný zdroj nemalého množství cukru. „Zkuste je nahradit čistou vodou, do které si případně lze přidat plátek čerstvého citronu nebo máty," radí výživová poradkyně Martina Dvořáková.

 

ČTĚTE TAKÉ:

8 chyb, kvůli kterým nikdy nezhubnete
Proč nehubnete, ani když se hýbete? S námi na to přijdete!
Kila nejdou dolů: Prokoukněte ty největší mýty o hubnutí!

 

Něco za něco

 

Zároveň platí, že pokud se z jídelníčku něco ubere, jiné by se mělo přidat. Tělo nesmí hladovět a trpět přehnaným kalorickým deficitem. V tomto případě by to měly být bílkoviny, které jsou potřebné nejen pro růst svalů, ale i dobrou imunitu či pro rychlejší přeměnu látek.


"Když snížíme přísun sacharidů a zvýšíme příjem bílkovin, změní a hlavně zrychlí se i náš metabolismus. Tělo se přibližně po třech dnech takového stravování dostane do stavu ketózy, což v praxi znamená, že energii začne čerpat z uložených tuků," dodává odbornice. Je tedy vhodné na stůl zařadit více tvarohu, ryb, masa, vajec a zejména zeleniny. Objevte i rostlinné zdroje bílkovin, jako tofu, cizrnu, fazole, pohanku, ovesné vločky či quinou.

 

Mlsání
(Foto: Getty Images)

 

Nesmíte hladovět

 

Mnozí si pod pojmem dieta mylně představují hladovění. Dieta však nemusí být jen o odříkání si, trápení či počítání kalorií. "Často se setkávám s klienty, kteří se domnívají, že když sníží svůj denní kalorický příjem nebo vynechají některá jídla, jako například večeři, budou automaticky hubnout. V praxi to ale tak být vůbec nemusí. Naše tělo je velmi složitý mechanismus a ne vždy platí jednoduchá rovnice, že když snížím příjem, hubnu," říká Dvořáková.

 

Tělo totiž může reagovat na hlad tím, že si jakoukoli omezenou potravu, kterou mu dopřejete, uloží na horší časy – vyvoláte v něm totiž pocit, že přesně ty začaly. Místo toho ho pravidelně krmte, ale vhodnějšími potravinami. Uvidíte, že v kombinaci s pravidelným pohybem a dostatečným pitným režimem začne tělo brzy spalovat vlastní tuky.


Základním předpokladem štíhlé postavy je zdravá, vyvážená a dlouhodobě udržitelná strava, nikoli přísné diety a hladovky. "Pokud toužíte po trvalé změně, jezte především pravidelně a pijte dostatečné množství tekutin, aby vaše tělo nezadržovalo vodu a vyplavovalo ven všechny toxiny," dodává odbornice.

 
0 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

lenka laskavá 15:14 19.02.2019
Já když jsem v brně tak si ráda pizzu objednám u: https://www.carusopizza.cz/cs/3-pizza . Ale kvalitní, mražené polotovary bych ani nejedla..