Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlásit »  |  Registrace »

Nutriční potřeby žen se během menstruačního cyklu výrazně mění a nestojí za tím jen hormonální výkyvy. Během vašich dnů totiž ztrácíte důležité vitamíny a minerály a tyto ztráty je potřeba obnovovat. Proto je dobré vyvažovat svou stranu s ohledem ...

Jaká jídla zmírní bolest během menstruace a kterým se vyhnout?

deprese
zdroj: Getty Images deprese
aktualizováno 01.12.2019, 00:00 | 01.12.2019, 00:00 | doma.cz

Nutriční potřeby žen se během menstruačního cyklu výrazně mění a nestojí za tím jen hormonální výkyvy. Během vašich dnů totiž ztrácíte důležité vitamíny a minerály a tyto ztráty je potřeba obnovovat. Proto je dobré vyvažovat svou stranu s ohledem na to, ve které fázi menstruačního cyklu se zrovna nacházíte.

Některé potraviny vám pomohou udržovat zdravou úroveň životně důležitých prvků. Kromě toho si tato jídla umí dobře poradit také s typickými menstruačními křečemi, otoky, bolestmi hlavy, nevolností a únavou. Mnohdy za nimi totiž stojí právě nedostatek určitých látek. Co byste měly jíst, když máte vaše dny, abyste prospěly svému zdraví?


Potraviny, které je vhodné konzumovat během menstruace:


Brokolice


Během menstruačního krvácení neztratíte žádného minerálu tolik jako železa. Brokolice tento prvek hravě doplní. Kromě toho je bohatá na vlákninu, hořčík a draslík, které pomáhají proti nadýmání, usnadňují trávení a uvolňují svaly. Tím zmírňují nepříjemné křeče.


Banány


Banány jsou tou nejlepší svačinou, pokud máte zrovna menstruaci. Jsou totiž plné zmiňovaného draslíku, hořčíku a vlákniny. Tyto látky zabraňují nepravidelným pohybům střev a vzniku průjmu. Kromě toho banány také potlačí přirozenou chuť se během vašeho období přejídat.

 

přejídání
(Foto: Getty Images)


Hořká čokoláda


Jestli potřebujete svou lásku k čokoládě nějak omlouvat, vymluvte se na menstruaci. Hořká čokoláda obsahuje spoustu zdravých minerálů, například železo, hořčík a antioxidanty. Také se v nich nachází flavonoly, prvky, které prospívají průtoku krve a uvolňují cévy. Nemluvě o tom, že čokoláda dokáže zlepšit náladu, což je během menstruačního období více než potřeba.


Losos


Losos by měl být do jídelníčku zahrnován často. Kvůli tomu, že obsahuje omega-3 mastné kyseliny a velké množství bílkovin, je totiž velmi zdravý. Když budete jíst lososa během svých dnů, zmírníte tím křeče, snížíte riziko zánětu a váš menstruační cyklus bude pravidelnější.


Zázvor


Nejenže zázvor potlačuje zánět, ale také zmenšuje menstruační bolesti. Jestliže vás trápí bolesti podbřišku, přidávejte si do čaje častěji čerstvý zázvor.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Co jíst na podzim, abyste nepřibrali a přitom se zahřáli
Máte sedavé zaměstnání? 8 tipů, jak v práci nepřibrat
Jak (ne)jíst před operací? Minimalizujte rizika a urychlete hojení


Citrony a pomeranče


Obecně se během menstruace doporučuje jíst hodně ovoce, abyste zvýšily svůj příjem vitamínů a snížily chuť na sladké, která je pro menstruační období typická. Obzvlášť dobré jsou ale citrusy. Kromě vitamínů totiž obsahují také vlákninu a vodu, takže udrží vaše tělo hydratované a zlepší vám trávení. Citrusy navíc odstraňují nevolnost a další nevítané stavy spojené s menstruací. Kromě toho také potlačují krvácení.


Čemu byste se měly během menstruace naopak vyhnout?


Mléko


Mléčné výrobky nejsou nejlepší potravinou, jestliže trpíte neustálými bolestmi břicha a křečemi. Nachází se v nich totiž laktóza, specifický typ cukr, který je těžké strávit. Ta někdy způsobuje nadýmání, bolesti žaludku a nevolnost – stavy, které není dobré během menstruace podporovat.

 

menstruace
(Foto: Getty Images)


Sladkosti


Možná vám cukrovinky během menstruace zlepšují náladu, kromě toho ale také zapříčiňují nadýmání, plynatost a kvůli velkému množství rafinovaného cukru mohou vést až k zánětu. To během menstruace vůbec není dobré, protože už takhle vaše tělo bojuje s odchodem krve a důležitých minerálů. Lepší je získat cukr zdravějším způsobem, a to konzumací ovoce.


Kofein


Studie dokázaly, že kofein může skutečně prodlužovat dobu menstruace a ve vzácných případech vede dokonce k vynechání menstruace. Kofein také zvyšuje příznaky premenstruačního syndromu. Pokud na něj trpíte, tak byste měly před menstruací a během ní příjem kofeinu vynechat nebo alespoň omezit.


Ostré jídlo


Kořeněné jídlo někdy dráždí žaludek, což může být v kombinaci s menstruací velmi nepříjemné. Pokud si ale vyberete správné koření, tak vám během tohoto období může dokonce pomoct. Čerstvé chilli je například známé pro své protizánětlivé účinky a šafrán zase pomáhá ke správné funkci trávícího systému.

 

 
0 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Ke článku nejsou žádné komentáře