Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlásit »  |  Registrace »

Ketogenní dieta je založená na jídelníčku s vyšším obsahem proteinů (bílkovin) a tuků a nízkým obsahem sacharidů. Cukry jsou pro nás ovšem hlavní zdroj energie, je tedy možné během ketodiety vůbec cvičit?

KETODIETA: Jak během nízkosacharidové diety cvičit?

Posilování
zdroj: Getty Images Posilování
aktualizováno 06.06.2019, 00:00 | 06.06.2019, 00:00 | Karolína Šimečková

Ketogenní dieta je založená na jídelníčku s vyšším obsahem proteinů (bílkovin) a tuků a nízkým obsahem sacharidů. Cukry jsou pro nás ovšem hlavní zdroj energie, je tedy možné během ketodiety vůbec cvičit?

Ano, možné to je a hned z několika důvodů. Jak jsme již zmiňovali, základ jídelníčku pro člověka s ketodietou jsou tuky a bílkoviny. Kvůli nedostatku cukru přepne tělo do tzv. ketózy, během které se hlavním zdrojem energie stává tuk. Díky tomu hubne člověk rychleji a účinněji, než při jiných dietách.


Další položkou jsou bílkoviny, jež máme hlavně pro „formování hmoty“. Tvorba bílkovin uvnitř našeho těla je plně závislá na naší potravě. Jejich nedostatečný přísun vede k podvýživě, která se projevuje snížením obranyschopnosti organismu, otoky, svalovou slabostí nebo chudokrevností.


Energie během ketodiety tedy rozhodně není problém, kterého byste se měla bát. Existuje ovšem pár pravidel, hodících se ve chvíli, kdy se pro tuto specifickou dietu rozhodnete.


Ze začátku se do ničeho netlačte


Toto pravidlo je první a hned nejdůležitější ze všech. Obzvlášť na počátcích této diety se u vás může projevit tzv. keto-chřipka. Do tohoto stavu se dostáváte ve chvíli, kdy vaše tělo začíná tvořit keto látky a programuje tělo na ketózu. Při této fázi, která trvá přibližně 3 dny, se můžou dostavit symptomy této keto-chřipky. Mezi ně patří silná únava, bolesti hlavy, gastrointestinální potíže, možné je i zvracení a zhoršení paměti. Pokud tedy s ketogenní dietou teprve začínáte, rozhodně se do cvičení nenuťte. Akorát byste si tím sama ublížila.

 

ČTĚTE TAKÉ:
Nejčastější chyby při cvičení, kvůli kterým nehubnete
Cvičte doma, funguje to. Pět nejlepších cvičení.
Cvičit denně nebo třikrát týdně? Víme, co je lepší!


Malé krůčky


Pokud překonáte první fázi, keto-chřipku, začnete během dalších pár dnů pociťovat vyšší přívaly energie, než při normálním stravováním. To ovšem neznamená, že se budete do tělocvičny hrnout dennodenně a ničit se během několikahodinového kardia. Začínejte pomalu a volte spíše posilovací cvičení, díky kterým budete mít vytrénovanější postavu. Ideální jsou pro první měsíc např. pilates, jóga, TRX či cvičení na BOSU.

  

Jóga
(Foto: Getty Images)

 
Postupně k vysněné postavě


Po několika týdnech byste měla začít cítit, jak vaše tělo sílí. Tuky se ztrácejí díky stravě a bílkoviny jsou využívány nově vyrýsovanými svaly. Pokud byste ale cítila, že chcete ještě přidat, volte právě kardio, jako např. aerobic, zumbu, spinning, alpinning či body pump. Díky těmto sportům ještě o něco víc podpoříte již tak rapidní spalování a budete hubnout rychleji.

 
Kalorický deficit


Pozor si musíte dát na kalorický deficit, který se během produkce jakéhokoli sportu automaticky zvyšuje. Každý den si od svého denního příjmu odečtěte počet spálených kalorií a toto číslo hlídejte, nikdy byste neměla jít extrémně nízko.

 

Hubnutí
(Foto: Getty Images)

 
Cvičení není pro vás?


Pokud se do posilovny, na kolo či lekci zumby zrovna nehrnete, nevadí. Opravdu? Opravdu! Ketodieta je sama o sobě velice účinná a k jejímu fungování nepotřebujete tolik pohybu. Pravdou ovšem zůstává, že pokud budete během diety sportovat, daleko více se vám vytvaruje tělo a budete kila ztrácet rychleji.


Jaký je váš oblíbený sport?

 
0 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Ke článku nejsou žádné komentáře