Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlásit »  |  Registrace »

Jarní počasí je velmi proměnlivé a spousta z nás přeceňuje občasné slunečné dny. Hlídejte si proto, že máte dostatek vitaminu C, který má zásadní vliv na lidskou imunitu. Krásné počasí láká k dlouhým procházkám, ovšem byla by škoda strávit teplé d...

Nepřeceňte počasí! Tohle vám nesmí na jaře chybět v jídelníčku

Ochlazení
zdroj: Thinkstockphotos Ochlazení
aktualizováno 25.04.2019, 00:00 | 25.04.2019, 00:00 | doma.cz

Jarní počasí je velmi proměnlivé a spousta z nás přeceňuje občasné slunečné dny. Hlídejte si proto, že máte dostatek vitaminu C, který má zásadní vliv na lidskou imunitu. Krásné počasí láká k dlouhým procházkám, ovšem byla by škoda strávit teplé dny v posteli jen kvůli nepozornosti.

Náš imunitní systém bychom měli podporovat po celý rok. Velký vliv na něj má hlavně vitamin C. Ten si naše tělo neumí vyrobit samo, a tak je potřeba ho přijímat v dostatečném množství ve stravě. „Dopřávejte si dostatek čerstvého ovoce a zeleniny. Pokud jste přesvědčeni, že nemáte dostatek vitaminu C, nebojte se sáhnout po kvalitních doplňcích stravy, které dokážou vitamin C zcela doplnit,“ radí Ing. Bohumil Hlavatý, výkonný ředitel České asociace pro speciální potraviny.

 

Proti nachlazení i jarní únavě

 

Vitamin C je pro naše tělo velmi důležitý. „Nejenže má velký vliv na náš imunitní systém, ale snižuje i únavu a pocit vyčerpání, podporuje vstřebávání potřebného železa a pomáhá našemu organismu vyrovnat se s fyzickým stresem,“ dodává odborník.

 

Vitamin C je také významný antioxidant, který zasahuje do řady životních pochodů. Je potřebný pro tvorbu kolagenu, který působí podpůrně ve tkáních lidského těla – svalech, šlachách, chrupavkách a kůži.

 

Jarní víla
(Foto: Getty Images)

 

Jedno kiwi denně stačit nemusí

 

Doporučená denní dávka vitaminu C je u zdravého dospělého člověka 60 až 100 mg. V případě pobytu v extrémních klimatických podmínkách, onemocnění či velké fyzické zátěže je doporučeno konzumovat 500 až 1000 mg vitaminu C denně. Pro představu například 100 g ovoce kiwi obsahuje 90 mg vitaminu C.

 

Vitaminy v pilulkách, ano nebo ne?


„Čím více přijímáme vitamíny přírodní cestou, tím je to pro tělo přirozenější,“ dodává ale Pavla Horáková z internetového e-shopu Lékárna.cz. „Pokud nejsme nemocní a máme dostatečně pestrou stravu s dostatkem zeleniny a ovoce, nevidím důvod doplňovat vitamín C uměle,“ dodává.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Pracujete na směny nebo dlouho ponocujete? Pozor na imunitu!
15 tipů na posílení imunitního systému
10 rad zkušených matek, jak posílit imunitu u dětí


Imunitní systém člověka musí každý den odolávat celé řadě nástrah, na jaře díky aprílovému počasí je v ohrožení o to víc. Pokud máte pochybnosti o vlastním jídelníčku, neváhejte se zásobit vitaminy ve formě tablet a potravinových doplňků. Zejména právě vitamin C je důležitý, protože přispívá k normální funkci imunitního systému.

 

Naše tipy:

 

Vitamin C
(Foto: Archiv firem)


* Doplněk stravy v praktických jednorázových sáčcích MaxiVita vitamin C komplex + acerola + šípek + zinek (16x400 mg, 69,90 Kč, prodává nasevitaminy.cz). Umožňují vysoce komfortní užívání bez nutnosti zapíjení.


* Doplněk stravy Betaglukan FORTE (30 tobolek, 250 mg, 268 Kč). Betaglukan s vitamíny C a D na podporu imunity.
 

* Nealkoholický bylinný aperitiv Salus Aperino Rosso (500 ml, 299 Kč, prodává liftea.cz) se speciálním složením, v němž nechybí extrakt z černého rybízu a třešně acerola. Podpoří vaše trávení, přirozeně obsahuje vitamín C.

 
1 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Ke článku nejsou žádné komentáře