Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlásit »  |  Registrace »

Existuje mnoho věcí, které vám zjednoduší život, tyto jsou však na rozdíl od ostatních celkem neznámé. A hlavně fungují!

Proč si nečistit zuby hned po jídle a další triky pro lepší zdraví

čištění zubů
zdroj: Getty Images čištění zubů
aktualizováno 14.08.2019, 00:00 | 14.08.2019, 00:00 | doma.cz

Existuje mnoho věcí, které vám zjednoduší život, tyto jsou však na rozdíl od ostatních celkem neznámé. A hlavně fungují!

Znáte už některé z těchto užitečných tipů pro každý den?


1. V noci běžte na záchod s jedním okem zavřeným


Jít na toaletu uprostřed noci dlouho poté, co jste krásně usnuly, může váš spánek hodně narušit. Když totiž rozsvítíte světlo, abyste na záchod trefily, váš mozek začne předpokládat, že už je ráno a vám se pak nepodaří usnout tak dobře jako předtím. Když ale necháte jedno oko zavřené, tak druhým okem prostoupí mnohem méně světla a vy pak usnete o dost lépe.


2. Kašel tlumí bolest


Bojíte se jehel a toho, že vás píchnutí od doktora bude bolet? Kašel vám od toho pomůže, ztlumuje totiž pocit bolesti. Vědci si nejsou jistí, proč tomu tak je. Možná je to tím, že kašláním se zvýší krevní tlak, který snižuje vnímání bolestivých záležitostí.


3. Leknutí pomáhá na škytavku


Když začnete škytat, zdá se vám, že už to snad nikdy nepřestane. I když ve většině případů škytavka sama po pár minutách zmizí, pokud ji chcete zastavit hned, požádejte ostatní, aby vás nějak vyděsili nebo překvapili. Bafnutí v tomto případě pomáhá! Srdce totiž začne bít rychleji a zvýší se vám krevní oběh, leknutím navíc odvedete od škytání pozornost a máte vyhráno.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Nedokážete o dovolené jen ležet? Zajímavé tipy pro akční a zvídavé
4 tipy na letní aktivity, které probudí jiskru v každém vztahu!
Čtyři super tipy, jak zmodernizovat své bydlení skoro bez peněz


4. Spěte v chladné místnosti


Pokud budete spát v chládku, váš spánek bude kvalitnější. Rychleji usnete, snížíte riziko cukrovky, spálíte více kalorií a díky produkci melatoninu budete pomaleji stárnout.


5. Tahání za uši přináší zdravotní výhody


V dětství jste možná nesnášely, když vás někdo zatahal za ucho, ve skutečnosti se tam ale nacházejí tlakové body, které dokážou zmírnit mnoho problémů. Stisknutí lalůčku působí na mozek a srdce a směrem k horní části ucha se můžete zaměřit na body, které ovlivní i další části těla. Zdola nahoru to je popořadě trávení, nosní dutiny a krk, klouby, různé orgány a až úplně nahoře záda a ramena.


6. Když si dáte kávu, váš šlofík bude efektivnější


Japonská studie ukázala, že lidé, kteří si zdřímli po jednom až dvou šálků kávy, byli posléze víc pozorní a dosahovali lepších výsledků. Na rozdíl od těch, kteří si dali po obědě dvacet minut spánku bez předchozího vypití kávy. Záleží jen na tom, jestli i po kávě dovedete usnout.

 

spánek
(Foto: Getty Images)


7. Zbavte se bolesti hlavy po konzumaci chladných potravin


Mnoho lidí bolí hlava, když vypijí nebo snědí něco studeného, třeba zmrzlinu. Mozek se totiž snaží udržet v teple a řešit změny, které se odehrávají v ochlazeném těle. Bolesti se zbavíte tím, že si jazykem otřete horní část úst.


8. Nečistěte si zuby hned po jídle


Mnoho lidí si hned po obědě nebo večeři běží vyčistit zuby, aby pečlivě umyli zuby od všech zbytků od jídla. Hodně konzumovaných jídel je ale kyselých, jde třeba o rajčata nebo pomerančový džus. Díky čištění pak bude kyselina z nich více působit na sklovinu a ničit ji. Počkejte tak alespoň půl hodiny, než si zuby vyčistíte.


9. Žvýkačka zlepšuje paměť


Studie zjistila, že žvýkačka s příchutí máty snižuje pocit únavy a zlepší vaši pozornost. Lidé, kteří žvýkají během vyplňování testů, mají lepší skóre. Až budete potřebovat vydržet bdělé, zkuste příště místo kávy právě žvýkačku.

 
0 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Ke článku nejsou žádné komentáře