Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlásit »  |  Registrace »

Věděla jste, že domácí práce jsou skvělým prostředkem ke spalování tuku a formování postavy?

Udělejte si z domácích prací fitness trénink

Úklid
zdroj: Getty Images Úklid
aktualizováno 15.07.2019, 00:00 | 15.07.2019, 00:00 | doma.cz

Věděla jste, že domácí práce jsou skvělým prostředkem ke spalování tuku a formování postavy?

Vrhněte se do vytírání podlahy a vybudujte si štíhlý pas dříve než v tělocvičně.


„Nejlepší pro posilování je vytírání a zametání podlahy, utírání prachu, ale kalorie spálíte i při mytí nádobí,“ vysvětluje hlavní trenérka fitness centra pro ženy Contours Mgr. Kateřina Hollerová a dodává, že během uklízení je možné postupně procvičit všechny svalové partie.

 

Pevné paže a ramena - mop nebo leštěnka


„Při vytírání podlahy posilujete prsní svaly, záda a ramena. Hezky vytvarovaných ramen do letních šatů a tílek docílíte při mytí a leštění oken, při mytí nádobí nebo žehlení, ale nezapomínejte střídat stejnoměrně obě ruce, aby se nepřetěžovala jen dominantní ruka,“ radí fitness trenérka. Pokud máte zahradu, vrhněte se na prořezávání stromků. Posílíte tricepsy, záda, prsní svaly a na sluníčku doplníte zásoby vitamínu D a hezky se opálíte.

 

Mytí oken
(Foto: Getty Images)

 

Pevný zadeček - luxování nebo pletí


„Na posílení hýžďového svalu a zároveň i zad je ideální vysávání nebo třeba pletí záhonu. K pěkně vytvarovaným lýtkům vám pomůže věšení záclon a vymetání pavučin na stropě,“ radí Hollerová. Tzv. legday si můžete dát při sbírání odpadků v okolí bydliště.

 

Štíhlejší pas – vytírání a sekání trávy

 

„Co se týká štíhlého pasu, doporučuji vytírání podlahy nebo sekání zahrady kosou. Při těchto pohybech se posilují šikmé břišní svaly a rotátory, díky kterým si vybudujete zdravou páteř. Břišní svaly skvěle posílíte také nošením tašek s nákupem či při zalévání zahrady konví a jejím nošení,“ radí Hollerová.

 

Chcete pálit kalorie? Nezjednodušujte si domácí práce


Aby mělo provádění domácích prací z hlediska posilování efekt, nesmíte si domácí práce zjednodušovat, i když vás třeba nebaví. Čím precizněji se k jejich vykonávání postavíte, tím lépe pro vaše křivky. Kromě toho je důležité dát si pozor, aby zabíraly ty správné partie. V opačném případě si můžete ublížit. „Dbejte na držení zad rovně, respektive v přirozeném zakřivení.

 

Nezakulacujte záda, a to zejména při luxování a uklízení v předklonu. Teprve při správném postoji rozpálíte hýžďové svaly,“ vysvětluje trenérka. „U prací jako mytí nádobí a žehlení nezvedejte ramena k uším, nehrbte se a neohýbejte příliš hlavu a nevystrkujte bradu. Při kosení či nošení břemen zapojujte střed těla, zpevněte břicho a trup a nezvedejte ramena,“ dodává Hollerová.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Čím méně domácích prací žena dělá, tím víc si užívá v posteli!
Domácí práce jsou nejúčinnější sexuální předehra, tvrdí expert
Děti doma nepomáhají? Známe triky, které to změní

 

Dokážou domácí práce nahradit sport?


Aby domácí práce zcela nahradily návštěvu v posilovně, běhání nebo jiný sport, musela byste se jim věnovat opravdu intenzivně a pravidelně. Nabízí se tak otázka, zda-li je luxování, vytírání a mytí oken den co den opravdu to, co by vás dlouhodobě naplňovalo? „V posilovně posílíte tělo komplexně, a navíc se tam můžete setkat se zajímavými lidmi. Pokud se vám do posilovny nechce, zařaďte alespoň doplňkové domácí cviky, aby se posílily partie, které vám pomohou docílit správného držení těla při domácích pracích. Doporučuji zařadit plank, rotaci – například s gumičkou, stahování lopatek dolů ve svícnu v tureckém sedu a dřepy,“ vyjmenovává základní cviky Hollerová.

 

Nezapomeňte na protažení


Bez ohledu na to, jestli chodíte do posilovny, cvičíte doma nebo jste si dala trénink v podobě náročného úklidu, je důležité tělu ulevit a protáhnout namáhané svalové partie – krční páteř, bedra, prsní svaly, triceps. „K protažení jsou vhodné vyrovnávací záklony trupu a cviky jógového typu,“ radí trenérka. I když se vám bude zdát, že jste ze sebe vydala maximum, zkuste se jít po několikahodinovém uklízení proběhnout. „Lehký běh nebo svižná procházka v přírodě vás nabije energií a věřte, že díky tomuto přístupu docílíte vysněné postavy dříve, než si myslíte. Navíc se budete cítit spokojeně,“ uzavírá Kateřina Hollerová.

 
0 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Olga Chvvalova 09:26 24.07.2019
ženy udřené každodenním životem by asi nesouhlasily a já také ne. Záleží na kvalitě pohybu a tu nezíkáme pouhým pohybováním, ale je třeba se (správnému) pohybu naučit - seznámit se s jeho pravidly, ta "vložit" do mozku a nějakou dobu si pohyb hlídat. Základem je v tomto ohledu chůze - nejkomplexnější pohyb lidského těla. Bez toho můžeme drbat podlahu nebo sekat trávu (kosou) jak dlouho chceme, a budeme své tělo pouze přetěžovat.