Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlásit »  |  Registrace »

Neřešíte, kdy polykáte pilulky? U vitaminu D je v tom dost zásadní rozdíl.

Vitamin D funguje, jen když ho sníte ve správnou denní dobu!

Prášek
zdroj: Thinkstockphotos Prášek
aktualizováno 09.04.2019, 00:00 | 09.04.2019, 00:00 | doma.cz

Neřešíte, kdy polykáte pilulky? U vitaminu D je v tom dost zásadní rozdíl.

Konečně jsou tu krásné slunné dny, díky kterým má náš organismus zajištěn dostatek vitaminu D. Pokud ovšem většinu dne trávíte zavřeni v práci a na sluníčko se moc nedostanete, je lepší doplnit nezbytnou živinu i potravou, případně vitaminovými doplňky.

 

U vitaminu D je ale velmi podstatné, zda si ho dopřejete ráno nebo večer. Při nevhodném užívání může způsobit únavu během dne, nebo naopak potíže s usínáním ve večerních hodinách.


Vitamin spánku


Až čtyři pětiny doporučené denní dávky vitaminu D nám ve slunnou část roku dokážou poskytnout sluneční paprsky. Pokud ale pobýváte venku na slunci minimální dobu, nebo se před UV zářením přehnaně chráníte, nemusí zajistit potřebnou dávku. I proto není od věci se spolehnout i na potraviny, bohaté na vitamin D, případně potravinové doplňky. Nejlepším zdrojem jsou vedle sluníčka mléčné výrobky, zejména tvrdé sýry, mořské ryby, mák či vejce.

 

Léto u bazénu
(Foto: Getty Images)


Pilulky proti spánku


Pokud si déčko kupujete v tabletkách, přečtěte si, kdy je máte užívat. Špatné načasování může nepříjemně narušit biorytmus a kvalitu spánku. Proč tomu tak je? Vitamin D totiž může ovlivňovat uvolňování hormonu melatoninu.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Trápí vás špatný SPÁNEK? Zapomeňte na pilulky, dejte si KOZLÍK
POZOR! Opalování vám přidává vrásky! Víme, jak tomu zabránit!
Spíte v naprosté tmě? Víme, co hrozí, pokud nikoli


Melatonin se v těle uvolňuje ve tmě. Jeho hlavním úkolem je snižovat bdělost a pomáhat navozovat spánek. Ovlivňuje cirkadiánní rytmy v těle a napomáhá nám ke kvalitnímu hlubokému spánku, ve kterém si tělo nejvíce odpočine a celkově regeneruje.


„Slunečný“ vitamin D a „noční“ melatonin tak k sobě příliš nepasují. I proto je lepší brát vitamin D ve formě tabletek ráno nebo během dne, nikoli před usnutím. Některé doplňky stravy, které mezi jinými obsahují vitamin D, mohou způsobovat únavu, ty se tedy nedoporučuje jíst ráno, ale raději později odpoledne. Vždy čtěte příbalový leták a držte se předepsaných doporučení.

 
0 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Ke článku nejsou žádné komentáře